بازدید مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از کتابخانه ملی رشت

بازدید مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از کتابخانه ملی رشت

با هدف بررسی از روند تکمیل وتجهیزکتابخانه ملی رشت، مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از این مکان بازدید کرد.
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان در این بازدید ماکان پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان ازتسریع درتکمیل وساخت کتابخانه ملی رشت خبر داد وگفت: دربازدید هفته گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از این طرح، اعتبار ویزه ای برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد تا روند اجرایی کار شدت گیرد.
پدرام کمبود اعتبار وعدم تخصیص آن درسنوات گذشته را دلیل عمده تاخیر این طرح عنوان کرد وافزود:عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت از سال ۸۳ آغاز شده اما کمبود اعتبار و تخصیصی پایین بر اساس برنامه و همچنین عدم تامین اعتبار در بعضی از سنوات گذشته دلیل عمده تاخیر در اتمام پروژه می باشد وهم اکنون با پیشرفت فیزیکی 54 درصد در دست اجراست.
وی در ادامه تصریح کرد : این کتابخانه عمومی با پیش بینی بخش های مختلفی همانند مرجع، پژوهش، سالن های مطالعه سخنرانی ، جلسات ، واحدهای آمفی تئاتر ، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان و فعالیت های جنبی، در صورت تکمیل پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
پدرام در پایان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی سالجاری ۶۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 140 میلیارد ریال می باشد گفت : امیدواریم با تکمیل این کتابخانه استاندارد در شهر رشت، شاخص سرانه فضای مطالعه با رشد مناسبی همراه باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات