روزانه ۱۱ نفر بیمار نیازمند جان خود را از دست می دهند/ اقدام ۲۰ هزار شهروند تبریزی برای دریافت کارت  ...

روزانه ۱۱ نفر بیمار نیازمند جان خود را از دست می دهند/ اقدام ۲۰ هزار شهروند تبریزی برای دریافت کارت ...

به گزارش شهریار، رسول زارع زاده، مشاور رئیس شورای شهر در حوزه سلامت و پیوند اعضا در جلسه امروز این شورا با اعلام خبر فوق، گفت: با توجه به اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر در حوزه فرهنگ سازی، تعداد ۲۰ هزار نفر شهروند تبریزی نسبت به دریافت کارت اهدای عضو اقدام کرده اند که این رقم موجب شده تا رتبه الف را در کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: تا چندی قبل ۲۹ هزار نفر بیمار نیازمند به پیوند اعضا داشتیم که منتظر اهدای عضو بودند و این رقم هم اکنون در کشور ما به ۲۵ هزار نفر کاهش یافته است.

زارع زاده عنوان کرد: با این حال ۳۰ درصد بیماران نیازمند پیوند عضو از شمالغرب کشور هستند و متاسفانه روزانه هفت تا ۱۱ نفر در استان به دلیل نبود عضو برای پیوند، جان خود را از دست می دهند.

او افزود: هم اینک بالای ۸۰ خانواده در استان نسبت به اهدای عضو عزیزان خود موافقت کرده اند و با افتتاح مرکز پیوند شمالغرب کشور، تاکنون هشت پیوند قلب و ۱۰ پیوند کبد توسط پزشکان انجام شده است.

مشاور شورای شهر در حوزه سلامت و پیوند اعضا با اشاره به میانگین آمار سالانه هشت هزار مرگ مغری در کشور، یادآور شد: از این تعداد مرگ مغزی، چهارهزار مورد قابلیت برداشت عضو وجود دارد و از این مقدار نیز ۷۰۰ تا هزار نفر برای اهدای اعضا آماده می شوند.

او با اشاره به نامگذاری اهداکنندگان عضو با عنوان "واقفان جان" از سوی اداره کل اوقاف، گفت: افرادی هستند که در کنار وقف ملک خود، قلب خود را نیز وقف می کنند که از آنها به عنوان واقفان جان یاد می شود.

زارع زاده با اشاره به رایگان بودن کفن و دفن اهداکنندگان اعضا، یادآور شد: قطعه ای در وادی رحمت ایجاد شده که مخصوص اهدا کنندگان اعضا است و با توجه به هزینه های زیاد کفن و دفن، این مورد برای آنها رایگان است.

او در پایان ضمن قدردانی از حمایت های شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: به نمایندگی از خانواده های محترم اهدا کننده اعضا، از شورای شهر و شهرداری تبریز تشکر می کنم و امیدوارم این حمایت ها در قالب فرهنگ سازی و تخصیص نیروهای مورد نیاز همچنان ادامه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات