اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در کاشان به تمدن سیلک بر می‌گردد

اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در کاشان به تمدن سیلک بر می‌گردد

شهردار کاشان، در برنامه صبحگاه کتاب از برنامه‌های مشترک نخستین جشنواره «کتاب سایبان شهر» و هفته کتاب و کتاب خوانی در منطقه فین، با اشاره به موضوع کتاب و کتاب خوانی و مفهوم آن با دانش، از علم به عنوان واسطه‌ای برای شکوه تمدن سیلک نام برد.

سعید ابریشمی راد در این مراسم در جمع دختران دانش آموز دبیرستان امیر کبیر فین بزرگ، به بیان اهمیت کتاب و کتاب خوانی پرداخت و به دانش آموزان توصیه کرد در زمینه مدیریت دانش و مستند نگاری که در واقع نوشتن کتاب است اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر چیزی در دنیا نیازمند مدیریت است و برای دانش هم مدیریت متصور است، مهم ترین مرحله دانش را مستند نگاری و مستند سازی دانست و افزود: بعد از آنکه دانش مستند و ثبت شد نقش و ارزش کتاب برای همه هویدا می شود.

شهردار کاشان با اشاره به اینکه تمام جوامع بشری در مدیریت و انتقال دانش دو شیوه دارند، افزود: سبک شفاهی و چهره به چهره که بسیار مناسب هم نیست بیشتر در جوامع شرقی دیده می‌شود و جوامع توسعه یافته غربی با سبک مکتوب، مدیریت و دانش خود را منتقل می کنند.

به گفته ابریشمی‌راد، جامعه‌ای که نور دانش از راه کتاب به قلبش سرایت کند با توجه به اینکه کتاب مستند است آن جامعه هرگز گرفتار جهل و خرافات نمی‌شود.

به صدا در آمدن زنگ دانایی، تبجیل از دانش آموزان کتاب خوان و فعال در کتابخانه دبیرستان امیر کبیر، نقالی شاهنامه و برگزاری مسابقه با محوریت «حال خوش خواندن»به عنوان شعار هفته فرهنگی و ملی کتاب از بخش‌های برنامه صبحگاه کتاب بود که با حضور مسئولان شهری طی همکاری مشترک فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی، شهرداری منطقه 4 و انجمن توسعه فرهنگی اجتماعی فین در دبیرستان دخترانه امیر کبیر کاشان برگزار شد.

گفتنی است نخستین جشنواره «کتاب سایبان شهر» تا 30 آبان ماه با برنامه های متنوع در شهر کاشان اجرا می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات