همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری:

موزه شهر و بنیاد بیرجند شناسی توسط شهرداری افتتاح می گردد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در یکصد چهل و هفتمین  جلسه شورای اسلامی شهر با پیشنهاد شهرداری مبنی بر ایجاد موزه شهرو بنیاد بیرجند شناسی موافقت به عمل آمد.

شهردار بیرجند با اعلام این خبر اظهار داشت: این بنیاد قرار است در دهه مبارک فجر سال جاری در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه با مدیریت شهرداری بیرجند به بهره برداری برسد.

مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: این ساختمان دارای 1006  مترمربع اعیان و 3294  مترمربع عرصه می باشد که از سال گذشته عملیات مرمت آن توسط شهرداری  شروع شده است، بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح نمود: این ساختمان به لحاظ معماری یکی از زیباترین ساختمان های شهر بیرجند می باشد که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می گردد و قرار است در این مرکز اسناد و آثار تاریخی مربوط به شهر بیرجندو منطقه و همچنین مفاخر شهر بیرجند جهت استفاده عمومی قرار داده شودکه مورد بازدید شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

جاوید خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر بیرجند با توجه به سوابق علمی پروفسور گنجی به عنوان پدر علم جغرافیای ایران و به افتخار ایشان اسم این بنیاد را به نام ایشان انتخاب کردند.

شهردار بیرجند از شهروندان و دستگاههای اجرایی مرتبط درخواست نمود در خصوص تحویل آثار و اسناد فاخر مربوط به این شهر و اندیشمندان این شهر با شهرداری همکاری لازم را به عمل آورند.

شایان ذکر است تاکنون مبلغ یک میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری جهت مرمت و بازسازی این بنای تاریخی هزینه شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات