بررسی مسایل ساخت و ساز در بیرجند با حضور شهردار و جمعی از انبوه سازان

بررسی مسایل ساخت و ساز در بیرجند با حضور شهردار و جمعی از انبوه سازان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مشکلات ساخت و سازهای سطح شهر در جلسه ای با حضور شهردار و جمعی از انبوه سازان بررسی شد.

شهردار بیرجندبا بیان اینکه این جلسه مربوط به شهر و مشکلات آن می باشد گفت: اولین اولویت جلسه قبلی بحث شاکیان خصوصی بود کهبه یک اپیدمی تبدیل شده و در این راستا با اقدامات فراوانی که انجام شد این مشکل حل گردید.

مهندس محمد علی جاوید تفکیک و استقلال معاونت شهرسازی و امور عمرانی در بدو ورود به شهرداری بیرجند و انتخاب دکتر فخیم زاده به عنوان معاون شهرسازی و معماری را نشان از اهمیت بسیار بالای مساله ساختمان و ساخت و ساز در شهر دانست.

وی اذعان داشت: انتخاب معاون شهرسازی، خروجی های مثمر ثمری داشت که از آن جمله می توان به رفع مشکل قریب به 1000 مالک در اراضی موسوی و اصلاح سیستم صدور پروانه در شهرداری بیرجند بهسبک کلانشهرها به صورت تک برگی شدن پروانه ها و پایان کارها  اشاره کرد.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای قریب 1000 هکتار پارک در سطح شهر افزود: بیرجند شهر خاصی است که مردم با اصالت و با فرهنگی دارد و بازخورد کارهایی که در سطح شهر انجام می دهیم را می بینیم.

جاوید از برگزاری 55 جلسه ملاقات مردمی خبر داد و یادآور شد: اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری به عنوان دبیر جلسات فیمابین شهرداری و انبوه سازان انتخاب می شود تا این جلسات هر دو ماه یکبار برای حل مشکلات شهر برگزار گردد.

شهردار بیرجند با اشاره به اختصاص کد برای انبوه سازان در مناطق شهری ادامه داد: مدیریت شهری برای خود در پی ایجاد منفعت از این طریق نمی باشد بلکه هدف اصلی این است که با رونق شرایط، افرادی که در زمینه انبوه سازی فعالیت می کنند این شهر را ترک ننمایند.

جاوید اضافه کرد: عزم مجموعه مدیریت شهری بر آن است تا کاری انجام دهیم که رضایت شهروندان در آن فراهم باشد.

در ادامه جلسه هر یک از انبوه سازان به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در خصوص مساله ساخت و ساز در بیرجند پرداختند و خواستار توجه بیشتر به سرمایه گذاران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد استان شدند.

لازم به ذکر است در این جلسه بر توجه به حفظ جان افراد و رعایت مباحث ایمنی در ساخت و سازها تاکید گردید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات