بسیجی، با خصائل و اعمال خود دیگران را جذب می‌کند/  ...

بسیجی، با خصائل و اعمال خود دیگران را جذب می‌کند/ ...

بسیجی، با خصائل و اعمال خود دیگران را جذب می‌کند/ با شفقت و مهربانی به گفتگو با مردم بپردازیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد به مناسبت هفته بسیج با فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای شهر مشهد دیدار کردند.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، از تمامی‌ تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در مجموعه پایگاه‌های بسیج در سطح شهرداری مشهد انجام می‌شود، تقدیر نمود.

حیدری با تاکید بر آرمان‌ها و اصول ارزش هایی که تفکر و اندیشه بسیجی را شکل داده و در طول این 40 سال انقلاب در مقاطع مختلف به کمک کشور آمده و همچنان نقش بی بدیل و تاثیرگذار خود را دارد، گفت: مشخصه‌ها و ویژگی‌های این نگرش و تفکر از سوی بزرگان و اندیشمندان از جمله مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف عنوان شده است.

وی باورمندی به این ویژگی‌ها و مشخصه‌ها و عمل کردن به آنها را شرط کارآمدی و اثربخشی مجموعه‌ها و سازمان‌های مختلف همچون شهرداری‌ها دانست و گفت: انقلاب ما انقلابی مردم بود که به رهبری امام‌خمینی(ره) به پیروزی رسید؛ یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های بسیج نیز همین مردمی بودن است که در تمام دوران شکلگیری، به آن پایبند بوده است.

رئیس شورای شهر مشهد تاکید کرد: بدنه اساسی و محوری بسیج را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌دهند و در عرصه عمل و خدمت نیز این ویژگی مردمی باید وجود داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه حدود 7 هزارنفر از کارکنان مدیریت شهری در بسیج عضویت دارند، افزود: فردی که رنگ و بوی بسیجی دارد و در شهرداری مشهد به مردم خدمات ارائه می‌کند، باید نگاه مردم‌داری در وی بیشتر از سایر افراد تجلی عینی داشته باشد تا در مواجه مردم با شهرداری مشکلی نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: هر شخصی که متصف به صفت «بسیجی» بودن است، در هرجایگاهی که قراردارد باید توانمندترین، کارآمدترین و بااخلاق‌ترین فرد باشد تا بواسطه این خصائل دیگران را هم جذب کند.

حیدری با اشاره به اینکه براساس آموزه های دینی ما، عمل انسان مومن و مسلمان، سایرین را جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: این عمل، در فضای جاری و موجود کشور و جامعه بسیار مهم است؛ ما باید حافظ حرمت، کرامت و حقوق افراد باشیم و حتی اگر عنصری مرتکب خطا شده میتوان با نگاه جذب و نگاه تربیتی با او برخورد کنیم.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس افزود: در شرایطی که کشور از حوزه های مختلف در معرض تهاجم قرار گرفته، باید با شفقت و مهربانی به گفتگو با مردم بپردازیم و تا حد امکان به رفع نیازهای آنها کمک کنیم؛ اگر این رویکرد را در فضای جامعه بسیجی گسترش دهیم، بزرگترین خدمت را در مقطع فعلی انجام داده‌ایم.

حیدری با تاکید بر اینکه امروز هیچ عاملی مهمتر از توجه به کارآمدی و اقتدار نظام و انقلاب نیست، اظهارکرد: تمامی رویکردها و جریان‌های فکری و سیاسی، برآورده کردن مطالبات و انتظارات مردمی را باید در اولویت کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم رویکردها و نگاه‌های متفاوتی دارند ولی مهم این است که اصول مصرح در قانون اساسی و تمامیت ارضی کشور و چارچوب‌ها را بپذیرند؛ اکنون، زمان ایجاد انسجام و وحدت و همبستگی است و همه گرایش‌های سیاسی باید برای حل مشکلات مردم بسیج شوند.

حیدری با بیان اینکه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری، در خط مقدم پاسخگویی به خدمات‌ و نیازهای مردمی قراردارد، گفت: به میزانی که با شرایط مناسب‌تری به انتظارات مردمی پاسخ دهیم، میزان رضایت آنها نیز افزایش می‌یابد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: آنچه که امروز پیش‌روی ما قرار دارد، محصول 40 سال انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است؛ همه ما در مقابل این شرایط مسئول هستیم و از متهم کردن یکدیگر باید پرهیز کنیم

حیدری تاکید کرد: همه باید در کنار یکدیگر قرار گیریم و مسائل و مشکلات را حل کنیم چراکه دشمن از کوچکترین فرصت‌ها برای رسیدن به خواسته های شوم خود استفاده می‌کند.

وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت خون شهدا و رشادت‌های آزادگان و جانبازان، مسائل و مشکلات شهر را با همت مردم و مدیران در فضای همدلی و انسجام و اخلاق‌مداری برطرف کنیم.

فضای تبلیغاتی شهر معنای واقعی بسیج را متبادر می‌کند

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز در این جلسه با تبریک و تهنیت هفته بسیج، اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم در جهت صحیح و درست گام برداریم و خدمت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در فضای تبلیغاتی شهر نیز اقدامات خوبی انجام شده و معنای خوبی نیز در سطح جامعه متبادر می‌کند، گفت: به خوبی درمی‌یابیم که بسیج در امور مختلف به معنای واقعی کلمه باید حضور پیدا کند و تاثیرگذاری داشته باشد.

اصولی با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری، افزود: ایشان میفرمایند هرکسی که دل در گرو نظام و انقلاب داشته باشد، عضو بسیج است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسیج در حوزه شورای شهر و شهرداری مشهد و پایگاه‌های تابعه شرایط بسیار خوبی دارد؛ رویکرد همیاری و همکاری و دغدغه‌مندی قابل تحسینی شاهد هستیم و همگرایی و هم‌افزایی خوبی شکل گرفته که قابل تقدیر است.

دستورکار ویژه بسیج، نگاه عملکردی است

حسین حسامی، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای شهرداری و شورای شهر مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه تمامی کارکنان بدنه مدیریت شهری را بسیجی می‌دانیم و جامعه هدف ما برای برگزاری برنامه های مختلف، تمامی افراد هستند، اظهارکرد: دستورکار ویژه ما در بسیج، نگاه عملکردی است؛ شهرداری بیش از 200 فعالیت دارد و همین خدمات براساس نگاه مردم‌داری باید با بهترین کیفیت و به درست‌ترین شیوه جاری و ساری شود.

وی افزود: پیرو همین موضوع، بسیج علمی و تخصصی را متناظر با معاونت‌های تخصصی ایجاد کردیم و خلاء‌های خدماتی و گره‌‎های احتمالی را شناسایی و معرفی کنند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات