نصب مجسمه و معرفی مفاخر مشهدی موجب افزایش  ...

نصب مجسمه و معرفی مفاخر مشهدی موجب افزایش ...

نصب مجسمه و معرفی مفاخر مشهدی موجب افزایش تعلق‌خاطر شهروندان می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سیدمحسن حسینی‌پویا در حاشیه بازدید رئیس شورای شهر مشهد و اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی شهدا و مفاخر مشهد به گفتگو با خبرنگاران پرداخت و اظهارکرد: رویداد بسیار ارزشمند و منحصر به فردی را شاهد هستیم چرا که از یکسو هنرمندان شاخص و برجسته مجسمه‌سازی کشور در کنار یکدیگر جمع شده‌اند و از سوی دیگر از شهدا و مفاخر مشهدی نیز تقدیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این اتفاق مهم موجب هم‌افزایی و ارتقاء کیفیت عملکرد هنرمندان حاضر در سمپوزیوم می‌شود، گفت: این مجسمه‌ها و نصب آنها در نقاط مختلف شهر و محلات گوناگون موجب حفظ تعلق خاطر شهروندان شده و نسل جوان نیز با مفاخر شهر خود آشنا که در مشهد و عرصه ملی منشاء اثر بوده‌اند، آشنا می‌شوند.

حسینی‌پویا، الگوسازی و الگوبرداری را دیگر دستاورد ساخت مجسمه شهدا و مفاخر مشهدی دانست و افزود: البته برخی از مفاخری که در این سمپوزیوم مجسمه آنها در حال ساخت است، در قید حیات هستند و خوشبختانه همچنان میتوانیم از برکات حضور ایشان بهره ببریم و در محضرشان تلمذ کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد با تاکید بر اینکه مفاخر و شهدای مشهد محدود به همین ۲۰ چهره نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: چهره‌های فاخر بسیار دیگری نیز در حوزه‌های مختلف علمی، ورزشی، عقیدتی، فلسفه، موسیقی، ریاضیات و ... هستند که در مراحل بعدی باید دیده شوند و هنرمندان مجسمه‌ساز بیشتری‌ نیز حضور یابند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات