بیش از 16هزار واحد صنفی با مجوز تجاری موقت در سطح  ...

بیش از 16هزار واحد صنفی با مجوز تجاری موقت در سطح ...

بیش از 16هزار واحد صنفی با مجوز تجاری موقت در سطح شهر فعال هستند/ رویکرد شورای پنجم، اعطای تجاری موقت است، نه دائم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدهادی مهدی‌نیا به تشریح مطالبی با موضوع تجاری‌های موقت و دائم پرداخت و اظهارکرد: یکی از اولویت های شورای پنجم، تحقق درآمدهای پایدار و دائمی است که در طول سال بتواند برای شهر و شهرداری همچون عوارض و ... آورده مالی مستمر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه براین اساس، نگاه ما اعطای تجاری‌های موقت است، گفت: تجاری موقت از دوجنبه حائز اهمیت است؛ در شرایط دشوار اقتصادی امروز، پرداخت مبلغ چشمگیری به منظور دریافت تجاری دائم برای خیلی از شهروندان مقدور نیست و دوم اینکه بهای پرداختی از سوی مالکان برای تجاری موقت هرساله متناسب با نظر کارشناسی و تورم تغییر می‌کند ولی در تجاری دائم، یک بار مبلغی به شهرداری پرداخت می‌شود و این عارضه بعنوان تجاری در حاشیه معبر شکل می‌گیرد، بدون اینکه در طول زمان منابع مالی برای شهر داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد افزود: پیرو همین نگاه و رویکرد، در کمیته تجاری موقت به این موضوع تاکید کردیم و رئیس شورای شهر مشهد نیز طی نامه‌ای این سیاست را به تمامی مناطق 13 گانه شهرداری ابلاغ نموده‌اند.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 16 هزار واحد صنفی به صورت تجاری موقت در سطح شهر فعال هستند، گفت: وفق مصوبه شورای اسلامی شهر، میزان بهای پرداختی برای صدور مجوز تجاری موقت در معابر عادی بر مبنا و اساس فرمول‌های شهرداری و در راستای رعایت اصل عدالت، در معابر ویژه نیز مبتنی بر قیمت کارشناسی دادگستری در هر منطقه خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات