مانور ایمنی در برابر بمباران هوایی در شاهرود برگزار شد

مانور ایمنی در برابر بمباران هوایی در شاهرود برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیر عامل؛

مانور ایمنی در برابر بمباران هوایی در شاهرود برگزار شد

مانور مشترک ایمنی در برابر بمباران هوایی، پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری، با تلا ش نیروهای آتش نشانی برگزار شد.

، پیش از ظهریک شنبه مانور مشترک ایمنی در برابر بمباران هوایی، پناهگیری، تخلیه و اسکان اضطراری در محوطه دبیرستان دخترانه فاطمه زهرا (س) شاهرود برگزار شد.

در این مانور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود،آموزش و پرورش، سپاه ناحیه شاهرود، یگانهای امدادی هلال احمر، نیروی انتظامی و بسیج دانش آموزی حضور و به صورت نمادین پس از بمباران هوایی مدرسه به یاری حادثه دیدگان فرضی پرداخته و آمادگی خود را در تخلیه و اسکان اضطراری و نجات و درمان مصدومان به نمایش گذاشتند.

دانش آموزان نیز در این مانور قبل و بعد از احتمال حمله هوایی یا اصابت راکت فرضی دشمن با به صدا درآمدن آژیر نیز با سه وضعیت زرد، قرمز و سفید و همچنین اقدامات اولیه با این گونه بحران‌ها از جمله خروج اضطراری از ساختمان و پناه گیری صحیح ،آشنا شده و گروه‌های امدادی در این مانور به امداد و نجات مجروحان پرداخته و آمادگی خود را نشان دادند.

کسب آمادگی از طریق مانورها زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم می کند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه این مانور به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد،گفت: این مانورها فرصت خوبی برای ارزیابی آموزش‌ها و آمادگی نیروی های امدادی و ستاد حوادث و بحران و پدافند غیر عامل در سطح شهر است.

محمد حسن رضایی شاهرودی با بیان اینکه ما با کسب آمادگی از طریق برگزاری مانورهای مختلف و دوره‌ای و با روش‌های علمی بهتر می توانیم دامنه آسیب‌ها و خسارت‌های حوادث را کاهش دهیم، افزود: یادگیری آموزش‌ها و انتقال آن به خانواده‌ها در زمان حوادث برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی از طریق دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.

وی در ادامه، ابراز داشت: کاهش آسیب های اجتماعی و به حداقل رساندن اهداف دشمن در هرگونه تهدید احتمالی، بالابردن توان عملیاتی دانش آموزان در مواجهه با حوادث احتمالی،تخلیه اضطراری، پناهگیری، انتقال مصدومین، عملیات آوار برداری و همچنین اطفای حریق از جمله اهداف برگزاری این مانور بود.

لزوم آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهرود در برگزاری این مانور با اشاره به اینکه شعار امسال هفته پدافند غیر عامل «پدافند غیر عامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» است، اظهار داشت: برنامه ریزی صحیح در مواقع بحرانی بسیار مهم است و باید در مانورها نیز به این برنامه ریزی توجه ویژه شود.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری چنین مانورهایی نقش موثری در ایجاد آمادگی در بین دانش آموزان به منظور مقابله با هرگونه تهدید احتمالی دارد، عنوان داشت: این مانور هر ساله انجام شده و توان آمادگی دانش آموزان را در مواجهه با حوادث احتمالی بالا خواهد برد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات