سمن ها بازوی تقویت کننده دستگاه های اجرایی هستند

سمن ها بازوی تقویت کننده دستگاه های اجرایی هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری، حسینعلی احمدی گرجی در نشست جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در شهرداری ساری که با حضور محمدی کیادهی مشاور شهردار مرکز استان و رییس شورای کارگری شهرداری برگزار شد، به نقش اثر گذار تشکل های مردم نهاد در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: این تشکل ها در حوزه سیاست بین الملل یکی از بازیگران اصلی و نقش گذار هستند.

وی با اعلام اینکه بیش از 19 هزار تشکل های مردم نهاد در کشور وجود دارند ،افزود: از این تعداد 531 تشکل مردم نهاد علمی هستند.

مدیرکل توسعه نظارت همگانی و حمایت از سرمایه گذاری و تولید سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از اتفاقات کنونی که غلبه آن منفی هستند منشاء آن سمن ها هستند.

وی افزود:متاسفانه ما هنورنتوانستیم به درک اجتماعی مطلوب برسیم با این توضیح که اگر ما منافع ملی و توسعه استان را از رویکردهای اصلی خود قرار بدهیم ،بی شک منافع شخصی ما نیز در آن تضمین خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: سمن ها بازوی تقویت کننده دستگاه های اجرایی هستند و می توانند در توسعه سرمایه اجتماعی،اعتماد اجتماعی و امید آفرینی نقش مهمی داشته باشند.

وی تصریح کرد:امروزه با تغییر نقش دولت ها که با شکل گیری و بسط مفهوم حکمرانی ایجاد شده است سازوکارها و روش های نظارت نیز دگرگون شده است به همین دلیل ویژگی های نظارت نیز دگرگون شده است به همین دلیل ویژگی های نظارت هم تغییر شکل داده اند.

احمدی گرجی گفت: در نگاه سنتی،نظارت توسط نهادی خاص صورت می گرفت و نظارت صرفا حضوری و فیزیکی بود این در حالیست که امروزه با تکامل نهادها و گسترش هر چه بیشتر تکنولوژی ها ی نوین نظارت تغییر ماهیت داده است و به سمت نظارت همگانی ،نطارت از طریق سازمان های مردم نهاد و نظارت الکترونیکی تغییر جهت داده است.

وی با اشاره به کارکردنظارت همگانی،افزایش مقبولیت و مشروعیت،خودکنترلی و خود نظارتی ،اصلاح و بهینه سازی سیاست ها ،تامین منافع ملی و رضایت شهروندی را از کارکردهای نظارت همگانی برشمرد.

مدیر کل بازرسی و نظارت همگانی سازمان کشور با مهم برشمردن "حقوق شهروندی" و اینکه یکی از شاخصه های حکمرانی خوب ،حقوق شهروندی است، گفت: مشارکت مردمی در توسعه و تعالی کشور و استان موثر است. وی با اشاره به بحث "فرهنگ "مهمترین مشکل فرهنگی را عدم دستگاه و مراجع فرهنگ ساز در کشور عنوان کرد.

احمدی گرجی ادامه داد: یکی دیگر از چالش های امروز جامعه این است که نتوانستیم ارزش های اجتماعی را به هنجارهای اجتماعی تبدیل کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات