برق رساني به كمپ هاي اضطراري زلزله زدگان

برق رساني به كمپ هاي اضطراري زلزله زدگان

به گزارش پايگاه خبري توانير،  اكيپ هاي عملياتي شركت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي با تلاش شبانه و در ساعات اوليه پس از وقوع زمين لرزه نسبت به بازسازي موقت و تامين برق زلزله زدگان اقدام كرد.

براساس اين گزارش، شبكه هاي توزيع برق آسيب ديده در زمين لرزه بامداد جمعه بخش تركمانچاي شهرستان ميانه در كمترين زمان ممكن بازسازي شد.

مهندس اكبر فرج نيا مدير عامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي ضمن اعلام اين مطلب و با عرض تسليت به مناسبت جان باختن تعدادي از هموطنان در اين حادثه دلخراش طبيعي افزود : اكيپ هاي عملياتي اين شركت با مديريت آقايان مهندس رشت آبادي معاونت بهره برداري و مهندس عربلو مدير برق شهرستان ميانه بلافاصله بعد از وقوع زلزله ، شبانه به محل روستاي ورنكش كانون زلزله اعزام ونسبت به بازسازي شبكه هاي آسيب ديده اقدام نمودند.
وي گفت : بخش اصلي آسيب هاي وارده به شبكه توزيع برق در روستاي ورنكش بود كه 5 مورد واژگوني تير برق 15 مورد كجي تير در اين روستا كه داراي 450 مشترك بوده است ، حادث شده بود .
مهندس فرج نيا با اشاره به اينكه در اين روستا حدود 80 دستگاه كنتور نيز كاملاً تخريب و زير آوار مانده بودگفت : اكيپ هاي عملياتي اين شركت با توجه به تجارب خوبي كه از حوادث و مانورهاي قبلي دارند ، با جديت و تلاش بي وقفه و با رعايت كليه ضوابط ايمني ، تيرهاي واژگون شده اين روستا را تامين كردند بطوري كه تا ساعت 11 قبل از ظهر حدود 9 ساعت پس از وقوع زلزله كار بازسازي موقت شبكه توزيع برق روستاي ورنكش به اتمام رسيد.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق آذربايجان شرقي ضمن قدرداني از همكاري ساير ادارات و نهادهاي مسئول در تامين برق مناطق زلزله زده گفت : در حال حاضر كار بازسازي شبكه برق 13 روستاي حادثه ديده در حوزه شهرستانهاي ميانه و سراب با حضور قريب به 10 اكيپ عملياتي اين شركت در حال انجام است و اميدواريم پس از بازسازي موقت كه در شرف اتمام است ، بلافاصله عمليات نوسازي و نصب كنتورهاي جديد به جاي كنتورهاي تخريب شده منازل آسيب ديده انجام خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به حضور مهندس رخشاني مهر معاون هماهنگي توزيع شركت توانير در روستاهاي حادثه ديده اظهار داشت: در حال حاضر با حضور و نظارت مهندس رخشاني مهر كار برق رساني به چادرهاي امدادي اسكان موقت در حال انجام است و با غروب آفتاب روز گذشته، دومين روز وقوع زلزله ، برق رساني به چادرهاي اسكان موقت و روشناي معابر اين جاده ها به اتمام خواهد مي رسد كه با توجه به سرماي شديد عصر گاهي و شبانه در منطقه از اهميت ويژه اي برخوردار است.
مهندس فرج نيا ضمن ابراز همدردي مجدد با ديدگان اين زمين لرزه ، از كليه ساكنين محترم چادرهاي اسكان موقت درخواست كرد تا نهايت دقت در ايني برق چادرها را جهت جلوگيري از وقوع هر گونه حادثه برق گرفتگي و آتش سزي چادرها را داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات