پایانه صادراتی و پل دوم پرویزخان در قصرشیرین کلنگ زنی و افتتاح شد

پایانه صادراتی و پل دوم پرویزخان در قصرشیرین کلنگ زنی و افتتاح شد

www.BanaNews.irبا حضور معاون وزیر کشور و دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق، استاندار کرمانشاه ، نمایندگان استان و جمعی از مقامات اداره گرمیان اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه پایانه صادراتی مرز پرویزخان کلنگ زنی و پل دوم این مرز افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عملیات کلنگ زنی پایانه صادراتی مرز پرویزخان در سطح ۱۳ هکتار و با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد ریال آغاز شد که در این پایانه دو سالن مسافری و تجاری احداث خواهد شد.

براساس این گزارش، همچنین پل دوم بازارچه مرزی پرویزخان نیز به منظور تسریع و روان سازی در امر صادرات با مشخصات ۳۶ متر طول و ۱۴ مترعرض در مجموع با سه میلیارد ریال هزینه افتتاح شد.

آیین رسمی شدن مرز پرویزخان که مصوبه هیات دولت در دور سوم سفر به استان کرمانشاه است هم برای تسهیل در امر تردد بازرگانان و تجار به کشورعراق امروز همزمان با افتتاح پل و کلنگ زنی پایانه صادراتی پرویزخان برگزار شد.

در این مراسم همچنین آدم نزاد معاون سازمان حمل و نقل کشور، اسلام پناه مدیر کل امور مرزهای کشورمان و جمعی از مدیران استان کرمانشاه حضور داشتند.

۵۹ درصد کل صادرات کشورمان به عراق هم اکنون از طریق بازارچه مرزی پرویزخان صورت می گیرد.

در بازارچه پرویزخان صدها نفر مشغول به کار هستند و روزانه بیش از ۸۰۰ کامیون در این بازارچه بارگیری و تخلیه می شوند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی دارد.

 

 

    نظرات