اولین دوره آموزش کارشناسان صنعت آب افغانستان به پایان رسید

اولین دوره آموزش کارشناسان صنعت آب افغانستان به پایان رسید

www.BanaNews.irمدیر پژوهشکده هیدرولیک و محیط‌های‌آبی موسسه تحقیقات آب ایران گفت: اولین دوره آموزش کارشناسان صنعت آب افغانستان توسط مهندسان وکارشناسان ایرانی به پایان رسید.

'یوسف خلج امیرحسینی' اظهار داشت: در قالب این دوره‌ آموزشی با عنوان 'آشنایی با طراحی و ساخت مدل‌های فیزیکی سد و رودخانه' که به مدت دو هفته در موسسه تحقیقات آب برگزار شد،‌ بیش از ۶۰ ساعت آموزش نظری توسط کارشناسان این مجموعه و استادانی از دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه نصیرالدین طوسی، شهید عباسپور و ارومیه به این گروه ۱۲ نفره ارائه شد.

وی ادامه داد: در طول این دوره به جهت آشنایی بیشتر کارشناسان افغانی با فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی صنعت آب از یک‌سو و درک بهتر ازدروس و مطالب ارائه شده، جلساتی نیز با تعدادی از مهندسین مشاور و پیمانکاران ایرانی ترتیب داده شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

مدیر پژوهشکده هیدرولیک و محیط‌های آبی موسسه تحقیقات آب ایران گفت: بازدید از تصفیه‌خانه شماره سه تهران و سد و نیروگاه سیاه‌بیشه به همراه سفر زیارتی به شهر مقدس قم،‌ حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و بازدید از برج میلاد، از دیگر اقدامات انجام شده در مدت دو هفته حضور هیئت افغانی در ایران بود.

وی تصریح کرد:‌ گواهینامه‌های شرکت در این دوره آموزشی به کارشناسان صنعت‌ آب افغانستان اعطا شده است.

 

 

    نظرات