ساخت 6213 واحد مسكن، سهميه استان اصفهان در مرحله اول طرح اقدام ملي

ساخت 6213 واحد مسكن، سهميه استان اصفهان در مرحله اول طرح اقدام ملي

درهشتادمين جلسه شوراي مسكن استان مطرح شد؛
ساخت 6213 واحد مسكن، سهميه استان اصفهان در مرحله اول طرح اقدام ملي
از 70 هزار و 780 واحد سهميه استان اصفهان در طرح اقدام ملي ساخت مسكن 6213 واحد در مرحله اول ثبت نام قرار دارد كه مقرر شد جزئيات طرح در سطح استان با حضور دستگاههاي اجرايي مرتبط با موضوع، مجدد ارائه گردد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، در هشتادمين جلسه شوراي مسكن استان كه به رياست عباس رضايي استاندار اصفهان، حجت اله غلامي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري ، حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان و كليه مديران دستگاههاي اجرايي عضو شورا در محل سالن اجتماعات استانداري اصفهان برگزار شد سهميه استان اصفهان در مرحله اول طرح اقدام ملي ساخت مسكن اعلام شد.
حميدرضا اميرخاني مديركل راه وشهرسازي استان در ابتدا با ارائه گزارشي در اين باره گفت: در اجراي سياست هاي دولت و تعادل بخشي در بخش مسكن در كشور احداث 400 هزار واحد مسكن در قالب طرح اقدام ملي در سطح كشور در برنامه وجود دارد كه سهم استان اصفهان 70 هزار و 780 واحد مي باشد.
وي گفت: اين ميزان سهميه در شهرهاي بالاي 100 نفر جمعيت جزو برنامه و در سه شهرجديد فولادشهر، بهارستان، مجلسي و در شهرهاي زير 100 هزار نفر كه در برنامه جديد با مشاركت بنياد مسكن انقلاب اسلامي احداث مي گردد، ساخته خواهد شد.
اميرخاني افزود: در مرحله اول ثبت نام كه در زمان باز شدن سايت اصفهان انجام خواهد شد سهميه استان اصفهان 6213 واحد است كه از اين ميزان 1940 واحد در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت و توسط راه وشهرسازي و 4273 واحد در شهرهاي زير 100 هزار نفر جمعيت و توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي احداث مي گردد.
مديركل راه وشهرسازي استان با اعلام جزئيات ثبت نام بيان داشت: ميزان توزيع واحدها در شهرها، اراضي در اختيار دولت براي احداث اين واحدها بوده كه با ثبت نام در مرحله اول ميتوان بازخورد لازم را براي توزيع شهرستاني مشخص نمود.
وي اظهار داشت: پس از اعلام باز بودن سايت استان اصفهان جهت ثبت نام ، متقاضيان 3 روز فرصت دارند تا نسبت به ثبت نام اقدام نمايند. در اين طرح حداكثر مبلغ تسهيلات 100 ميليون تومان است كه متقاضيان علاوه بر داشتن شرايط عمومي اعلام شده بايد فرم "ج" آنها سبز باشد و در اين راستا از بانك و اداره ثبت اسناد و املاك استعلام مي گردد.
در ادامه و در جمع بندي مصوبات جلسه، عباس رضايي استاندار اصفهان از مديران كل عضو و كارشناسان طرح در دستگاههاي مرتبط خواست تا با اعمال جزئيات لازم، معيار توزيع شهرستاني مشخص و فلوچارتي تنظيم شود تا كليه جزئيات با شفافيت لازم به سمع و نظر مردم برسد.
وي تاكيد داشت: لازم است كليه استانداردها، امكانات زيربنايي و روبنايي و آماده سازي ها در اين واحدها ديده شود و پكيج شفافي از اقداماتي كه در حال رخداد است در اختيار مردم قرار گيرد.
گفتني است در پايان با اعلام نظر مديران دستگاههاي مرتبط و خدمات رسان و به منظور كاهش درصد مشكلات احتمالي در اجراي پروژه، مقرر شد تا با حضور كارشناسان دفتر فني استانداري، راه وشهرسازي، بنياد مسكن ، سه شهر جديد بهارستان، فولادشهر و مجلسي و دستگاههاي خدمات رسان آب ، برق و گاز، ظرف يكهفته اطلاعات آناليز و مجدد ارائه گردد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات