همکاری بنیاد نخبگان و شهرداری، زمینه‌ساز استعدادیابی نوجوانان محلات شیراز

همکاری بنیاد نخبگان و شهرداری، زمینه‌ساز استعدادیابی نوجوانان محلات شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه این سازمان برنامه مدارس فصلی خلاقیت را در همکاری با بنیاد ملی نخبگان فارس و با همت معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی، اداره سلامت اجتماعی شهرداری شیراز، مجمع خیرین نخبه‌پرور فارس و آموزش و پرورش ناحیه ۳ و ۴ شیراز اجرا کرده است، هدف از اجرای این برنامه را ایجاد عدالت آموزشی و نیز ایجاد عدالت شهری عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر ابراهیم گشتاسبی راد خاطرنشان کرد: نوجوانان مستعد مناطق کمتر برخوردار شیراز طی فرآیند آزمون و سنجش در مدارس نواحی یاد‌شده شناسایی شده‌اند و بدین‌ترتیب حضور آن‌ها برای بهره‌مندی از کلاس‌های دوره‌ای مدارس فصلی خلاقیت میسر شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر ۷۲ دختر از دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول در این طرح شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: با شناسایی استعداد‌های این دانش‌آموزان فرایند پرورش و آموزش آنان برای رسیدن به مرحله نخبگی طی می‌شود.
دکتر گشتاسبی‌راد رسالت شهرداری شیراز را در این طرح، حمایت از کودکان و نوجوانان مناطق کمتربرخوداری اعلام کرد که بهره‌مندی از آموزش برابر و رسیدن به آینده‌ای درخشان حق آن‌هاست و شهرداری نیز به‌عنوان نهادی که انسان‌مداری را سرلوحه خود قرار داده است، برای تحقق این امر می‌کوشد.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: مسئولیت اجتماعی شهرداری حمایت مادی و معنوی از نخبگان و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعداد‌های آنان است و در همین راستا، این دانش‌آموزان مستعد به‌مدت یک سال و نیم تا اسفند‌ماه سال آینده، با شرکت در مدارس فصلی خلاقیت می‌توانند از امکاناتی که در اختیار آنان قرار داده می‌شود، بهره‌مند شوند.
وی حاصل فعالیت مدرسه‌ فصلی خلاقیت را پرورش انسان‌هایی دانست که از مهارت‌های گوناگون اجتماعی و فردی برخوردارند و می‌توانند برای شهر و محله خود انسانی مفید باشند.
رئیس بنیاد نخبگان فارس نیز با بیان اینکه رسالت بنیاد نخبگان فارس شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است، گفت: مدارس فصلی خلاقیت و ایده‌پردازی از چهار سال گذشته تعریف شده و تاکنون ۲۶ برنامه اجرا کرده است.
دکتر حبیب شریف افزود: این دوره از فعالیت مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی دومین همکاری بنیاد نخبگان با سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به‌شمار می‌رود و مایه خرسندی است که با هدایت این سازمان، شناسایی کودکان نخبه در مناطق کمتر برخوردار شیراز صورت گرفته است.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس ابراز داشت: شهرداری در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگی گام‌های موثری را در مناطق کمتر توسعه‌یافته برداشته است؛ اما از آنجا که ماهیت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زمان‌بر است، نتایج آن با گذشت زمان مشخص می‌شود.
دکتر شریف با بیان اینکه فعالیت مدارس فصلی خلاقیت تاکنون در مرحله شناسایی استعداد‌ها و فعالیت گروهی بوده است، گفت: پس از پایش‌ این کودکان و نوجوانان در مراحل مختلف، آنان با عنوان سفیران بنیاد نخبگان استان فارس در شهرستان‌ها و محلات خود منصوب می‌شوند و تحت حمایت مجمع خیرین نخبه‌پرور تا زمانی که پویایی خود را حفظ کنند از امکاناتی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد، بهره‌مند می‌شوند.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز سرفصل دروس آموزشی در این دوره‌های فصلی را تفکر خلاق، مهارت کار گروهی، مشاهده، ایده‌پردازی، مهارت حل مسئله، انضباط شخصی، طوفان ذهن، طراحی لوگو، سنجش خلاقیت، تفکر واگرا، ارتباط موثر و تکنیک خلاقیت برشمرد.
سارا همت ابراز داشت: سرمایه‌گذاری مادی و معنوی بر روی انسان‌ها، به‌عنوان مهم‌ترین شاخصه‌های شهر انسان‌مدار، آینده محله، شهر و کشور را به‌ بهترین وجه دگرگون می‌کند و افق‌هایی روشن را ترسیم می‌کند؛ چراکه این افراد با برخورداری از مهارت‌های یادشده می‌توانند به شهروند تراز نام شیراز بدل شوند. وی درباره آینده فعالیت این نوجوانان نیز گفت: این افراد در افق بلندمدت با عنوان سفیران شهرداری شیراز در محلات و در ادامه نیز شهرداری از این افراد با عنوان شهر یاران اجتماعی در کنار خود بهره خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات