مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو؛ لزوم ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي خراسان صديقه ببران مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو در ابتداي نشست دبيران انسجام بخشي روابط عمومي هاي صنعت برق و آب كشور در مشهد گفت: در پويش «هر هفته الف ب ايران» كه بر اساس آن تا انتهاي سال 227 پروژه كلان آب و برق به صورت هفتگي افتتاح مي شود، مي بايست ميزان رضايت مردم و توجه به نيازهاي آنان از سوي روابط عمومي ها مورد توجه قرار گيرد. قرار نيست در قالب افتتاح پروژه ها طي اين پويش روي منافع گروهي و مسائل انتخاباتي تاكيد شود بلكه اين پويش معطوف به نظرات و مطابق خواست مردم است.

وي افزود: اگر سابق بر اين افتتاح پروژه ها به صورت رسمي و سنتي و با حضور مقامات محلي و ملي دنبال مي شد، قرار است در قالب پويش «هر هفته الف ب ايران» مردم در جريان امور قرار گيرند و نتايج افتتاح پروژه ها را حس كنند.

مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو با اشاره به اينكه اين رويكرد نيازمند ابداع، نوآوري و خلاقيت است، ادامه داد: بايد اين رويكرد در روابط عمومي هاي صنعت آب و برق فعال شود.

دكتر ببران با اشاره به شكل گيري مكانيزم انسجام بخشي در صنعت آب و برق به عنوان يك اقدام نادر در كشور افزود: انسجام بخشي امري سالانه و مديريت آن گردشي است و بر اساس آن از طريق هم افزايي حداكثري كار را پيش مي بريم.

وي با بيان اينكه پويش «هر هفته الف ب ايران» قرار نيست تا انتهاي سال پايان يابد بلكه قرار است تا انتهاي دولت فعلي اين رويكردها ادامه پيدا كند، اظهار كرد: حضور وزير نيرو در اين پويش جديد رويكردي حمايتي است و بخش عمده اي از مسئله نيز به اين بازمي گردد كه مديران روابط عمومي در مديران عامل خويش ايجاد انگيزه كرده تا خبرها مردم پسند باشد و مردم در امور مشاركت داده شوند.

مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو تصريح كرد: وظيفه روابط عمومي ها با نصب يك بنر، برگزاري جلسه با حضور مسئولان و نمايش تلويزيوني از افتتاح يك طرح به پايان نمي رسد و اگر سابق بر اين، اينگونه تصور مي شد، بايد اين ديدگاه را تغيير داد.

دكتر ببران افزود: يكي از مراحلي كه براي اين كار مورد نياز است، توجه به گروه هاي مرجع است كه بايد با دقت بسيار زياد از آن استفاده كرد و اين كار مستلزم ابداع و نوآوري است.

وي با بيان اينكه براي اجراي پويش «هر هفته الف ب ايران» تبليغات كفايت نمي كند و مي بايست كار ترويجي نيز صورت داد، گفت: در همين راستا پيگير انعقاد تفاهم نامه اي با آموزش و پرورش هستيم تا مسئله مديريت مصرف فرهنگ سازي شود.

مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو با اشاره به اينكه هدف ما استفاده از سرمايه دانش آموزي و تبديل آن به همياران انرژي است، افزود: اگر عمليات ترويجي انجام شود و دانش آموزان وارد ميدان و محيط شوند، ميزان تاثيرگذاري فعاليت هاي ما بيشتر خواهد شد.

دكتر ببران شفافيت و پاسخگويي را دو ركن اصلي روابط عمومي ها دانست و گفت: مديران و معاونان بايد پاسخگو باشند چون اين مسئله كمك به خود ارگان است و آن را از مظان اتهام دور مي كند.

مديركل روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت نيرو با اشاره به برگزاري جشنواره نيرو و رسانه گفت: سال گذشته نخستين دوره اين جشنواره در اسفند ماه برگزار شد و امسال قرار است فرايندهاي آن بسيار دقيق تر و بهتر دنبال شود.

در ادامه مهندس رضا رياحي مدير عامل شركت برق منطقه اي خراسان گفت: انسجام بخشي مسئله اي است كه بيش از هر مسئله ديگري به آن نياز داريم.

وي ادامه داد: در شرايطي كه كشور در آن قرار گرفته، از خارج از كشور مي خواهند به هر شكلي ما را تحت فشار قرار دهند و تصور مي كنند، اين موجب عدم انسجام مي شود در حالي كه اين مسئله موجب انسجام بيشتر ما خواهد شد.

مديرعامل شركت برق منطقه اي خراسان گفت: ما شرايط سخت را تحمل مي كنيم ولي حيثيت اين كشور را فداي هيچ مسئله اي نخواهيم كرد و تلاش مي كنيم فرهنگ مردانگي و آزادمردي كه هميشه در اين سرزمين جاودانه بوده را حفظ كنيم و از اين شرايط به نحو مطلوبي عبور كنيم.

بيژن قاسمي مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير با بيان اينكه روابط عمومي بايد با مردم در حركت بوده و ارتباط دوسويه با آن ايجاد كند، اظهار كرد: روابط عمومي بخشي از مغز متفكر سازمان بوده و به عنوان كمك براي يك سازمان، لازم است داراي خلاقيت باشد و مشاوره هاي لازم را ارائه كند.

وي با اشاره به اينكه صنعت آب و برق بيشترين خدمت در كشور را ارائه كرده و با مردم ارتباط دارد، گفت: لحظه اي كه مشترك كليد برق را مي زند يا شير آب را باز مي كند، روابط ما با او برقرار شده است.

مديركل روابط عمومي و امور بين الملل توانير با اشاره به پويش «هر هفته الف ب ايران» گفت: اين پويش مسئله اي جدي است و چنانچه روابط عمومي ها بودجه كافي براي آن ندارند، بهتر است با اقدامات خلاقانه مانند ارتباط با رسانه ها و صداوسيما كار را پيش برند تا در استان ها شاهد عملكرد خوب مديران روابط عمومي در حوزه اين پويش باشيم.

شايان ذكر است در اين مراسم از تعدادي از دبيران شوراي انسجام بخشي صنعت آب و برق كشور طي لوحي تقدير شد و احكام دبيران جديد اين شورا نيز اهدا گرديد. همچنين بهنام دهرآزما مدير دفتر روابط عمومي شركت برق منطقه اي خراسان به عنوان دبير روابط عمومي و اطلاع رساني صنعت آب و برق استان خراسان رضوي طي حكمي منصوب شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات