ششمين همايش بين المللي آموزش مهندسي ايران برگزار شد

ششمين همايش بين المللي آموزش مهندسي ايران برگزار شد




ششمين همايش بين المللي آموزش مهندسي ايران در تاريخ 28 تا 30 آبان ماه 98 به ميزباني دانشكده مهندسي دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي؛ در اين نشست سه روزه، مهندس حامد ماني فر  مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان و سرپرست دفتر توسعه مهندسي ساختمان وزارت راه و شهرسازي در روز آخر پنل در ميزگرد تخصصي آموزش مهندسي و آزمون هاي حرفه اي شركت و به ارايه مطلب در چند محور پرداخت.

مهندس حامد ماني فر در ابتدا با بيان مواد قانوني 5، تبصره يك ماده 11، ماده 21، ماده 28 و ...  به ارايه توضيحاتي پيرامون مستندات قانوني در بخش آموزش و آزمون اشاره و سپس در راستاي برگزاري آزمون ها به تاريخچه و اقداماتي كه از گذشته تا كنون جهت هرچه بهتر شده اين رويداد علمي در سطح كشور انجام شده بود؛ اشاره كرد.

وي گفت: آزمون هاي ورود به حرفه از بهمن ماه سال 71 با حضور 237 نفر در دو رشته عمران و معماري برگزار شد و تا مهرماه 98 اين تعداد به 175787 نفر آزمون جهت دريافت پروانه اشتغال به كار مهندسي رسيده است.

مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي اعلام داشت: به جز آزمون هاي ورود به حرفه، دوره هاي ويژه اي نيز براي ارتقاء پايه از سال 83 به منظور رسيدن به اهداف تعيين شده در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان صورت گرفته است.

مهندس حامد ماني فر در بخش ديگري از اين پنل تخصصي، ساير اقدامات انجام شده نظير تدوين، اصلاح و بروز رساني شيوه نامه اجرايي، نحوه تمديد و ارتقا پايه مهندسي و دستورالعمل هاي مربوطه در دوره هاي مختلف، برگزاري آزمون هاي الكترونيكي مانند مبحث 17 مقررات ملي ساختمان، برگزاري دوره هاي آموزش براي مدرسان، طرح كارآموزي دانش آموختگان متقاضي ورود به حرفه مهندسي، برگزاري دوره هاي متمادي آزمون هاي ورود به حرفه براي بيش از 1.800.000 نفر از متقاضيان در رشته ها و صلاحيت هاي مختلف را برشمرد.

وي درخصوص نحوه و فرآيند طراحي سوالات و جزييات مربوطه توضيحات كامل ارايه و در بخش بعدي فرآيند قبولي در آزمون ورود به حرفه را براي حاضران تشريح كرد.

مديركل دفتر مقررات ملي و كنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به اينكه در صورت ايجاد شبهاتي براي شركت كنندگان درخصوص صحت سوالي در آزمون، اين عزيزان مي توانند با مراجعه به سامانه آزمون ها، مشكل خود را مطرح و كميته تخصصي پيش بيني شده در اين خصوص بصورت كاملا تخصصي موارد را بررسي و اعلام نظر خواهد نمود تا كوچكترين حقي از شركت كنندگان ضايع نگردد.

در پايان اين ميزگرد تخصصي مهندس ماني فر با ارايه آمار و ارقام از زواياي تخصصي به بررسي داده هاي موجود در اين حوزه پرداخت.

لازم بذكر است در اين پنل تخصصي دكتر پرويز جبه دار، مهندس بهرام غفاري، دكتر جعفر زارع، دكتر محمد شكرچي زاده و مهندس شيخ انصاري به عنوان ساير سخنرانان اين بخش از همايش به ارائه نقطه نظراتي از زواياي مختلف در زمينه هاي مربوط به آموزش‌ها و آزمون هاي مهندسي پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی یک انجمن در شهر مشهد می باشد

      نظرات