به دليل آلودگي هوا؛ تعطيلي كليه مقاطع مختلف تحصيلي در شهراصفهان وشهرستان هاي اقماري

به دليل آلودگي هوا؛ تعطيلي كليه مقاطع مختلف تحصيلي در شهراصفهان وشهرستان هاي اقماري

ب ه دليل آلودگي هوا؛ تعطيلي كليه مقاطع مختلف تحصيلي در شهراصفهان وشهرستان هاي اقماري


به گزارش «پارما» بر اساس پيش بيني اداره كل هواشناسي استان درادامه روند افزايشي غلظت آلاينده ها ي هوا در ايستگاه هاي شبكه پايش كيفي هواي استان ،كارگروه استاني هماهنگي شرايط اضطرار آلودگي هوا با حضور مديران كل مديريت بحران استانداري و حفاظت محيط زيست استان و نمايندگان ادارات كل عضو كارگروه عصر روز گذشته در محل اداره كل مديريت بحران استان در استانداري اصفهان تشكيل شد.

در ابتدا معاون اداره كل هواشناسي گزارش مختصري در خصوص شرايط جوي روزهاي آتي ارائه كرد كه بر اساس گزارش ايشان بدليل استمرار سكون و پايداري هوا شرايط براي انباشت آلاينده ها و تشديد آلودگي نسبت به روزهاي قبل فراهم و طي روزهاي آتي بويژه روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه 6 و 7 آذر ماه آلودگي و ماندگاري آلاينده هاي هوا از شدت بيشتري برخوردار خواهد بود .

دبيرجلسه اداره كل حفاظت محيط زيست استان در خصوص روند تغييرات شاخص كيفي هوا در ايستگاههاي سطح شهر و وضعيت جاري كيفيت هواي شهر اصفهان و ساير شهرستانها توضيحاتي را ارائه كردند كه بر اساس گزارش ارائه شده روند افزايشي غلظت آلاينده در شهر اصفهان و شهرهاي صنعتي استان از روز جمعه گذشته شروع و شاخص كيفي هواي اصفهان در روز جمعه 109 شنبه 141 يكشنبه 125 و در ساعت اوليه روز دوشنبه 4آذرماه  به 136 و در ساعت 16روز دوشنبه به 157 رسيد .

در ادامه جلسه بر اساس مصوبات جلسات قبل هريك از اعضا گزارش مختصري از اقدامات انجام شده دستگاه متبوع ارائه نمودند و مطالب ارائه شده توسط مدير كل مديريت بحران جمع بندي و موارد زير به تصويب رسيد.

1) با توجه به استمرار و ماندگاري آلاينده ها در منطقه و قرار گرفتن شاخص كيفي هوا طي روزهاي شنبه و يكشنه در وضعيت ناسالم براي گروه هاي حساس و تشديد آلاينده در روز دوشنبه و قرار گرفتن شاخص كيفي هوا در ساعات ميان روز در شرايط ناسالم ( براي عموم ) و همچنين پيش بيني هواشناسي استان مبني بر استمرار شرايط موجود و تشديد آلاينده در روزهاي آتي ، بر اساس آيين نامه اجرايي تبصره 3 ماده 3 قانون هواي پاك مراكز پيش دبستاني و كليه مقاطع تحصيلي در شهرهاي اصفهان زرين شهر ، باغ بهادران، فولاد شهر ، فلاورجان ، پيربكران ، مباركه ، شاهين شهر ، برخوار ، خميني شهر ، نجف آباد و سگزي در روز سه شنبه مورخ 5/9/98 تعطيل خواهد بود.

2) علاوه بر پيگيري ، رعايت و اجراي جدي موارد اعلام شده در صورت جلسه قبلي كارگروه شرايط اضطراري آلودگي هوا مقرر شد موارد ذيل بطور جدي پيگيري و تا زمان حاكم بودن شرايط جوي موجود به اجرا در آيد.

1-2 تشديد اعمال محدوديت هاي نوعي و زماني براي خودروها و موتور سيكلت ها در محدوده ترافيك شهر   ا صفهان

2-2 جلوگيري از تردد وسايل حمل و نقل عمومي در معابر شهري و رينگ هاي اطراف شهر كه آلايندگي آنها قابل رويت است، توسط پليس راهور ، شهرداري ها و اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي

3-2 شهرداري اصفهان و ساير شهرداري ها در شهرهاي ذكر شده به منظور جلوگيري از فعاليت هاي عمراني نظير پروژه هاي عمراني ، راه سازي ، ساخت و ساز شهري و ... كه موجب تشديد آلودگي هوا مي شوند اقدام نمايد.

4-2 دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و مركز بهداشت اصفهان نسبت به استقرار پايگاههاي سيار فوريت هاي پزشكي با جانمايي در مناطق آلوده و پر تردد اقدام نمايد.

5-2 با توجه به آلودگي بالقوه واحدهاي توليد گچ و آجر منطقه شرق و شمال شرق اصفهان واحدهاي فوق به طور موقت تعطيل و همچنين واحدهاي توليد كاني هاي غير فلزي ( سيمان، شن و ماسه، مواد معدني و ... ) و صنايع فلزي ( توليد آهن و فولاد و ريخته گري ها ) در مناطق اعلام شده فعاليت خود را كاهش دهند. وظيفه اطلاع رساني اين بند بر عهده ي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان و نظارت آن بر عهده ي اداره كل حفاظت محيط زيست استان مي باشد.

6-2مقرر گرديد اداره كل ورزش و جوانان استان در خصوص عدم انجام فعاليت هاي ورزشي ( اعم از انفرادي ، همگاني و باشگاهي ) در فضاي باز در شهرهاي اعلام شده اطلاع رساني نمايد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات