جمع آوری 250 تن زباله در ایستگاه‌های بازیافت کاشان

جمع آوری 250 تن زباله در ایستگاه‌های بازیافت کاشان

مرتضی بارانی در برنامه رادیویی #صبح_سیلک گفت: شرکت بازیافت کاشان و آران و بیدگل با هدف مدیریت پسماند سه وظیفه اصلی آموزش، پردازش کود و دفن بهداشتی زباله را برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت پسماند اولین گام کاهش میزان زباله است عنوان کرد: ما زباله را به سه بخش خشک، تر و ویژه پسماند خانگی دسته‌بندی می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت و پسماندهای کاشان و آران و بیدگل خاطرنشان کرد: یک جدول زمان‌بندی آماده دریافت پسماند های تفکیک شده است که شهروندان می‌توانند به آن ها مراجعه کرده و مواد بازیافتی را به گشت‌های پسماند تحویل بدهند.

بارانی با بیان اینکه هر ماه ۲۵۰ تن ماهیانه از ایستگاه‌ها، مواد بازیافتی تحویل گرفته می شود گفت: شهرستان کاشان ماهیانه بین ۱۴۵ تا ۱۵۵ تن زباله و مجموع دو شهرستان با شهرها و روستاهای تابعه بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ تن تولید می‌کنند.

وی افزود: دفن زباله روش مکمل در کنار همه روش هاست و باید طبق استانداردهای موجود صورت پذیرد.

بارانی یادآور شد:در کارخانه عملیات جداسازی انجام می‌شود و زباله‌ای که قابلیت تفکیک نداشته و تبدیل به کود کمپوست نمی شود به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: ما در کارخانه روزانه بین پنج تا هفت تن پلاستیک جداسازی می‌کنیم که به مواد آلی جهت بازگشت به صنعت تبدیل می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات