عشق و مهربانی انسان‌ها روح حقیقی شهر است

عشق و مهربانی انسان‌ها روح حقیقی شهر است

سعید ابریشمی‌راد در بازدید از موسسه نیکوکاری مهر خوبان، شهر را دارای جسم و روح دانست و گفت: در کنار کالبد شهر که شامل ساختمان، خیابان، پارک و... بوده، شهر از جان و روحی نیز برخوردار است.

وی، خاطرنشان کرد: بر خلاف آنچه گفته می‌شود، الزاما انسان‌ها روح شهر نیستند بلکه در حقیقت مهربانی و عطوفت آنان روح واقعی شهر محسوب می‌شود. شهردار کاشان، عنوان کرد: خدای متعال به واسطه عقل یا سیستم پیچیده و منحصر به فرد جسمی انسان به خویش تبریک نگفت بلکه جلوه تحسین‌آمیز آدمی جز مهربانی و عشق ورزیدن نیست.

شهردار کاشان با اشاره به هدف خلقت آفرینش و موجودات تأکید کرد: اگر آگاه باشیم هر موجودی یک یا چند صفت خالق را به منصه ظهور می‌رساند و خدای متعال با این خلقت جلوه‌هایی از صفات خود را به نمایش می‌گذارد آن ویژگی که در کائنات تنها توسط انسان قابل بروز و ظهور بوده، «عشق» است.

وی با یادآوری عشق انسان به انسان به عنوان یکی از بالاترین مراحل عشق ورزیدن گفت: اگر ایمان داشته باشیم که پروردگار در هنگام خلقت انسان بخشی از وجود خودش را در کالبد انسان دمیده است، به مرتبه و جایگاه این نوع عشق پی می‌بریم.

ابریشمی‌راد تأکید کرد: باید یاد بگیریم به همه انسان‌ها فارغ از هر نوع نگرش، سلیقه،ملیت و نگاه عشق بورزیم و این انتظار الهی از آفرینش را با رفتار خویش، پاسخ مناسبی دهیم.

وی، با اشاره به فعالیت انسان‌دوستانه موسسه مهر خوبان و ارائه خدمت به کودکان معصوم و نیازمند رسیدگی، عشق ورزیدن به خردسالان و کودکان با مشکلات پیچیده و بسیار را خالصانه ترین و بهترین نوع عشق دانست.

ابریشمی‌راد تأکید کرد: زمانی که مانند کارکنان و مدیران این موسسه، انتظار متقابلی برای عشق ورزیدن وجود نداشته باشد و در قبال صرف وقت و انرژی بسیار، جز لبخند و امید به زندگی توقع دیگری در میان نباشد در واقع ناب‌ترین نوع عشق در جریان است.

موسسه نیکوکاری مهر خوبان کاشان، سازمانی مردم‌نهاد در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان بوده و با اتکا به مشارکت‌های مردمی و بشردوستانه اداره می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات