تاریخ کهن کاشان پشتوانه ظرفیت‌های گوناگون این شهر است

تاریخ کهن کاشان پشتوانه ظرفیت‌های گوناگون این شهر است

سعید ابریشمی‌راد در جمع تعدادی از نویسندگان و مولفان کاشانی با اشاره به اینکه کاشان دارای ظرفیت‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون است، گفت: تاریخ کهن، تمدن و هویت اصیل این منطقه پشتوانه همه این ظرفیت‌ها است.

ی در برنامه بازدید از کتابخانه ابوالرضا راوندی به عنوان یکی از برنامه‌های نخستین جشنواره «کتاب سایبان شهر» با بیان اینکه ما نیازمندیم تا در جامعه الگوسازی کنیم، افزود: فرهنگ یکی از ارکان توسعه یافتگی هر جامعه است.

به گفته وی، مقوله فرهنگ در جامعه بسیار جای کار دارد و یکی از سازمان‌هایی که می‌تواند در این راه خدمات موثری به شهروندان کاشانی ارائه دهد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان است که این سازمان می‌تواند در اتفاقات بزرگ فرهنگی، ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌ها موثر باشد.

شهردار کاشان فریاد کردن تعالیم فرهنگی در جامعه را ناکافی دانست و افزود: یکی از سطحی‌ترین لایه‌های ترویجی مبانی فرهنگی که لازم است ولی کافی نیست، استفاده از تبلیغات محیطی است در حالی که کودکان و نوجوانان باید با مفاهیم فرهنگی آشنا شده و آموزش ببینند.

دربرنامه بازدید از کتابخانه ابوالرضا راوندی که به همت فرهنگ سرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و با همکاری نهاد کتابخانه های کاشان برگزارشد، از کم سن‌ترین، مسن‌ترین و همچنین فعال‌ترین عضو این کتابخانه تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکراست در این بازدید عباس رئیسی بیدگلی نویسنده کتاب «مگر شما ایرانی نیستید» و کتاب «عمو حسین» با موضوع دفاع مقدس و خاطرات سال های جهاد و حماسه و همچنین فاطمه رضوانی نویسنده کتاب«کشتی نوح» حضور داشتند.

گفتنی است فرهنگ سرای المهدی به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و در قالب نخستین جشنواره"کتاب سایبان شهر" برنامه بازدید از کتابخانه ابوالرضا راوندی، جشن پندانه کتاب، کارگاه قصه های خونه مادربزرگه و مسابقه روزنامه دیواری"برگی از دفتر من"را برگزار کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات