شورای شهر مشهد، پای‌کار سلامت شهر و شهروندان

شورای شهر مشهد، پای‌کار سلامت شهر و شهروندان

شورای شهر مشهد، پای‌کار سلامت شهر و شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع‎ رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای هیئت رئیسه دیدار و گفتگو کردند.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این دیدار با بیان اینکه موضوع محوری سلامت، یکی از حقوق اساسی مردم در جامعه است، اظهارکرد: حوزه بهداشت و سلامت متولی مشخص و روشنی دارد ولی بدون همکاری، همیاری و هم‌افزایی همه مجموعه های مسئول در شهر توفیق چندانی در این حوزه حاصل نخواهد شد.

وی افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود پیوسته تاکید داشته که روی برخی از حوزه‌ها و مولفه‌هایی که در شهر تعریف کرده، کمک و همیاری و همکاری خواهد داشت و تاکنون نیز گام های تاثیرگذاری در این جهت برداشته شده است.

حیدری در ادامه با تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات آقای دکتر دارابی و آقای دکتر محرابی، روسای سابق دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ضمن تبریک انتصاب دکتر بحرینی بعنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، از وی بعنوان شخصیتی عملگرا یاد کرد و گفت: بدون شک در این دوره تعامل و همکاری و هم‌افزایی بین دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت شهری مشهد تداوم خواهد داشت.

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری از صحبت های خود به سوله های بحران شهرداری اشاره کرد که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و تجهیز شده است و خاطرنشان کرد: این اقدام مدیریت شهری در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد بسیار نقش موثر و تاثیرگذاری داشته است و در همکاری با دانشگاه‌ علوم پزشکی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، اقدامات بیشتری میتواند انجام شود.

حیدری با اشاره به مصوبه مشوق های سرمایه‌گذاری، گفت: این موضوع در راستای عدالت توزیعی برای ارائه خدمات بهداشت و درمانی در دستورکار شورای شهر مشهد قرار گرفت؛ سرمایه‌گذاران برای احداث مراکز درمانی، کلینیکی و پاراکلینیکی و بیمارستان در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد از تخفیف های ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

وی افزود: ماموریت مهم و جدی ما باید ایجاد شرایط برابر در تمام نقاط شهر باشد تا شهروندان مشهدی در مناطق کم‌برخوردار نیز بتوانند از ظرفیت و خدمات درمانی مناسبی برخوردار شوند.

حیدری با تاکید بر لزوم توسعه خدمات درمانی در این مناطق، گفت: با این سیاست و نگاه، تمرکز ارائه خدمات درمانی از مرکز شهر برداشته شده و خیلی از مشکلات شهر و شهروندان برطرف می‌شود.

موضوع آموزش و اطلاع‌رسانی دیگر محور صحبت های رئیس شورای شهر مشهد در این نشست بود و حیدری اظهارکرد: از ظرفیت‌ اکران‌های تبلیغاتی سطح شهر، در مناسبت‌های مختلف میتوان برای افزایش آگاهی مردمی بهره برد چراکه بخش زیادی از نارسایی های حوزه سلامت ما ناشی از عدم شناخت شهروندان است.

حیدری از رویکرد حمایتی شورای شهر و شهرداری در قبال سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری و درمان بیماری های خاص گفت و افزود: مدیریت شهری در این جهت همت جدی دارد و معتقدیم کار را باید به مردم بسپاریم و از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم.

حیدری همچنین خاطرنشان کرد: منبع تولید بسیاری از بیماری های سطح شهر، کشف رود است؛ باوجود اینکه مدیریت شهری مشهد ماموریتی در این خصوص ندارد و خارج از محدوده خدماتی شهر است، عهده‌دار مسئولیت شدیم چراکه دغدغه سلامت شهروندان را داریم.

سید محمدحسین بحرینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های بین‌بخشی، اظهارکرد: این تعامل سبب می‌شود تا مردم از ثمرات آن منتفع شوند؛ برخلاف رویکردهای گذشته، در این دوره از مدیریت شهری مشهد، تعامل بسیار خوبی میان شورای پنجم و دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته به نحوی که حتی این همکاری بین دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های ما نیست.

بحرینی در ادامه گفت: دو حوزه آموزش و پرورش و سلامت در تمامی کشورهای دنیا نیازمند حمایت بخش‌های مختلف است که خوشبختانه امروز شرایط به بهترین شکل در مدیریت شهری رقم خورده است.

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد در ادامه جلسه با اشاره به عزم جدی شورای پنجم در جهت تهیه و تصویب طرح‌های تفصیلی، گفت: بخشی از کاستی های گذشته مربوط به کاربری‌های خدماتی بوده که مهمترین آن بهداشتی و درمانی است.

وی افزود: امیدواریم با واقع‌بینی در مناطقی که پتانسیل ایجاد مراکز درمانی دارند، بتوانیم بستر قانونی را برای اختصاص زمین و کاربری فراهم کنیم؛ از این طریق میتوان شاهد پراکنش کاربری‌های بهداشتی درمانی در سطح شهر بود.

مهدی‌نیا گفت: تحقق این مهم همت دانشگاه علوم پزشکی و نماینده عالی دولت را می‌طلبد، مدیریت شهری نیز نهایت همکاری را خواهد داشت.

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در این نشست به تشریح مصوبه رونق‌بخشی اقتصادی و مشوق‎های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: برخی مناطق شهر مشهد از سرانه‌های خدماتی بسیار کمی برخوردار هستند و لذا به منظور رفع این نقیصه، موضوع یاد شده در شورای شهر به تصویب رسید؛ به نحوی‌که برای سرمایه‌گذاری‌های حوزه بهداشتی، خدماتی، فرهنگی و ... امتیازات ویژه قائل شده‌ایم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات