عضویت 38 هزار شهروند در قرائت‌خانه‌های شهرداری مشهد

عضویت 38 هزار شهروند در قرائت‌خانه‌های شهرداری مشهد

عضویت 38 هزار شهروند در قرائت‌خانه‌های شهرداری مشهد

سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد از عضویت نزدیک به 38 هزار نفر از شهروندان در قرائت‌خانه‌های شهرداری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد، رضا دانایی گفت: 10 قرائت‌خانه توسط شهرداری مشهد با هدف اجتماعی شدن مطالعه در جامعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق 13گانه به ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه قرائت‌خانه مکانی است که در سطحی محدودتر از کتابخانه‌ها به لحاظ ارائه خدمات به شهروندان و به دلیل دسترسی راحت‌تر در سطح شهر راه‌اندازی شده است، افزود: در این مناطق می‌توان به نیازهای علمی و مطالعاتی عموم افراد جامعه اعم از دانش آموزان، جوانان و سایر شهروندان پاسخ داد.
سرپرست معاونت اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: قرائت‌خانه‌ها به لحاظ ایجاد محیط امن و آرام برای مطالعه به ویژه در مناطق کم برخوردار دارای اهمیت قابل توجهی است.
دانایی با بیان اینکه هرکدام از این قرائت‌خانه‌ها از منظر فرهنگی و اجتماعی نقش، فعالیت و خدمات مفیدی را ارائه می‌کنند، گفت: در حال حاضر حدود 43 هزار کتاب در قرائت‌خانه‌های شهرداری مشهد موجود است و به طور تقریبی روزانه 345 مراجعه در این قرائت‌خانه‌ها ثبت می‌شود. ضمن آنکه این اماکن در طی سال نیز محل برگزاری رویدادهای متنوع اجتماعی و فرهنگی است.
وی با اعلام اینکه نزدیک به 38 هزار نفر از شهروندان در قرائت‌خانه‌های شهرداری عضو هستند، بیان کرد: ترغیب شهروندان به مطالعه کتاب گامی مثبت در عرصه ترویج کتابخوانی و ما در سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد خود را یکی از متولیان امر ترویج کتاب و کتابخوانی می‌دانیم و همواره در تلاش هستیم تا آن را به عنوان اولویت اصلی در برنامه‌های خود قرار دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات