جشنواره نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی سراسر استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید

جشنواره نخستین واژه آب در مدارس ابتدایی سراسر استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان جشنواره نخستین واژه آب در مدارس استان سیستان و بلوچستان برگزار گردید.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در این جشنواره با اشاره به این که واژه آب اولین واژه ایست که دانش آموزان خواندن و نوشتن آن را فرا می گیرند، اظهار داشت: ضروری است دانش آموزان هم زمان با آموختن واژه ی آب ، فرهنگ صحیح صرفه جویی را نیز آموزش ببینند تا این فرهنگ از کودکی در آن ها نهادینه شود .

محمدرضا لکزایی با اشاره به مشکل کم آبی در استان سیستان و بلوچستان، حفظ منابع آب برای نسل های آینده را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: فراگیری ارزش و اهمیت مصرف بهینه آب توسط نسل جدید گام مهمی در نهادینه سازی این فرهنگ در جامعه است .

وی تصریح کرد: آب نه تنها مایه حیات و باعث تداوم زندگی است بلکه توسعه اقتصادی، اجتماعی هم بستگی به دسترسی پایدار به آب دارد .

وی اضافه کرد: در همین راستا آبفای سیستان و بلوچستان به منظور جلوگیری از هدررفت و توزیع عادلانه آب علاوه بر اقدامات فرهنگی - آموزشی در بین خانواده ها نظیر توزیع و نصب ابزار کاهنده، کنترل فشار شبکه، کاهش مدت زمان رسیدگی به حوادث، اصلاح شبکه های فرسوده و ... را در اولویت برنامه های خود قرار داده است .

گفتنی است در این مراسم ، با اجرای تئاتر کودکانه راه های صرفه جویی در مصرف آب به کودکان آموزش داده شد و بسته های آموزشی - فرهنگی و هدایای دیگر به آن ها اهدا شد .

این مراسم با حضور مدیران شرکت آب و فاضلاب و مسئولین آموزش و پرورش در مدارس استان برگزار گردید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان

    شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات