سفر يك روزه معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست به اصفهان

سفر يك روزه معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست به اصفهان

به گزارش"پارما"، در سفريك روزه  كيومرث كلانتري، معاون محيط طبيعي و تنوع زيستي سازمان به استان اصفهان، وي از پارك ملي و پناهگاه حيات وحش قميشلو، زيستگاههاي حيات وحش و پاسگاه هاي منطقه بازديد و با محيط بانان ديدار و گفتگو كرد.

كيومرث كلانتري در اين ديدار گفت؛ محيط باني شغل ارزشمندي است و محيط بانان سرافزاز براي سازمان حفاظت محيط زيست بسيارمهم و بلكه وظيفه محيط­بانان از اصلي ترين رسالت ها و مأموريت هاي اين سازمان است.

معاون محيط زيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان ضمن اشاره به ارزش هاي پارك ملي و زيستگاه هاي طبيعيكشور و استان افزود: محيط بانان با امكانات محدود ولي با زحمت شبانه روزي، ايثار و از خود گذشتگي از اين مناطق، حفاظت مي كنند.

وي اظهار داشت: در كشور همه شهروندان نسبت به محيط بانان حساس بوده و اين طبيعت مردان بزرگوار، در دل مردم جاي دارند و مردم اصفهان نيز مردمي با ايمان، آگاه، دلسوز و حساس به موضوع محيط زيست هستند.

در اين ديدار دكتركلانتري همچنين به ارائه توصيه هاي كاربردي و راهنمايي هاي علمي و فني به محيط بانان پرداخت.م عاون محيطزيست طبيعي و تنوع زيستي سازمان حفاظت محيط زيست كشور در اين سفر، از پژوهشكده زيست فناوري رويان نيز بازديد و با دكتر محمدحسين نصر اصفهاني رئيس پژوهشكده ديدار و گفتگو كرد.

كيومرث كلانتري در اين بازديد گفت؛ سازمان حفاظت محيط زيست تنها متولي حفظ ذخاير ژنتيكي كشور است و تمامي دستگاه ها بايد در اين زمينه با سازمان هماهنگ باشند. وي افزود؛ رسالت ما داشتن گونه در زيستگاه است و نه در اسارت و ما نيازمند ذخاير پشتيبان براي گونه هاي در معرض خطر، تهديد و يا انقراض به ويژه گونه يوزپلنگ آسيايي هستيم و در اين خصوص تمايل به همكاري با پژوهشكده رويان داريم.

نصر اصفهاني نيز ضمن ارائه توضيحات در خصوص فعاليت هاي پژوهشكده، موفقيت اين مركز در شبيه سازي قوچ اصفهان را عنوان كرد. وي بر لزوم حفظ ذخاير سلولي گونه هاي در حال انقراض تأكيد و در زمينه همكاري با سازمان حفاظت محيط زيست در اين رابطه اعلام آمادگي كرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات