تعویق رونمایی از طرح ‌تفصیلی تهران

تعویق رونمایی از طرح ‌تفصیلی تهران

www.BanaNews.irشهروندان تهرانی و سرمایه‌گذاران ساختمانی که دلشان را خوش کرده بودند، شنبه آینده به نقشه‌ای که شهرداری برای شهرشان کشیده، دسترسی پیدا کنند، باید تا مدتی نامعلوم همچنان انتظار را تحمل کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طرح ‌تفصیلی تهران که طبق گفته مسوولان شهرداری چند ماهی است نهایی شده و شهرداری از ابتدای امسال آن را مبنای تعیین کاربری املاک و صدور پروانه‌های ساختمانی قرار داده، قرار بود ۱۸ تیرماه توسط شهردار تهران رونمایی شود و همزمان جزئیات کامل آن روی سایت شهرداری در دسترس عموم قرار بگیرد.

اما روز گذشته مدیر کل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران از تعویق مراسم رونمایی خبر داد و گفت: این شائبه در جامعه ایجاد شده بود که رونمایی رسمی از طرح تفصیلی جدید به‌معنای ابلاغ رسمی آن است، در جمع به‌این نتیجه رسیدیم که بهتر است کل طرح تفصیلی در کمیسیون ماده ۵ به‌تصویب برسد، فرآیند قانونی به‌طور کامل انجام شود و پس از آن مراسم رونمایی که اختصاص به ‌معرفی ویژ‌گی‌های این طرح دارد، برگزار شود.

وی همچنین به خبرگزاری‌ مهر اعلام کرده، علت تاخیر رونمایی از طرح تفصیلی تهران در شنبه آینده، گردهمایی مدیران شهری کلانشهرها در مشهد است.

به گزارش بنانیوز به نقل از دنیای اقتصاد، طرح تفصیلی، نقشه راه مدیریت شهری و البته دولت برای هرگونه تصمیم‌گیری و اقدام در شهر تهران محسوب می‌شود به این معنی که طبق گفته مسوولان شهرداری تا پیش از تهیه طرح تفصیلی تهران براساس بخشنامه و دستورالعمل‌های موردی اداره می‌شد؛ اما از حالا به بعد این طرح تفصیلی است که محتوای داخل آن حکم می‌کند که فعالیت‌های ساختمانی در شهر تهران چگونه انجام شود.

 

    نظرات