افتتاح ١١ کيلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور

افتتاح ١١ کيلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور



◀️١١ کيلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب به عنوان محور کلیدی کریدور بزرگراهی غرب کشور به بهره برداری رسید.

◀️به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در مراسم افتتاح این طرح راهسازی گفت: پروژه‌ احداث بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب به طول ١۶۴ کیلومتر بخشی از کریدور غرب کشور است که امروز ١١ کيلومتر از این طرح به بهره برداری رسید.

◀️دکتر سیدمحسن حمزه‌لو با اشاره به این‌که ۵٣٩ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود، ادامه داد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در طول مسیر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و خوزستان قرار دارد که مرز بازرگان را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند.


◀️وی بابیان این‌که برای تکمیل ١١ کيلومتر از طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه-مهاباد-میاندوآب افزون بر ٢١٠ میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: ٩۶ کیلومتر از این طرح در سال‌های گذشته به بهره برداری رسیده و در این مرحله ۵کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ١-د و ۵کیلومتر و ۵٠٠متر از قطعه‌ی ٢-ج افتتاح شد.

◀️مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص مشخصات فنی این طرح اظهار کرد: ٣۴ دستگاه ابنیه فنی در پروژه افتتاحی محور ارومیه- مهاباد و میاندوآب احداث شده است.

◀️حمزه‌لو، فراهم‌سازی زيرساخت‌های لازم برای مبادلات مرزی، توسعه شبکه بزرگراهی، افزایش ضریب ایمنی و ظرفیت حمل و نقل جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی را از مهم ترین پیامدهای مثبت اجرای این طرح برشمرد.
@westmrud

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات