روستاهای بالای ۳۵۰۰ نفر شهر می شوند

روستاهای بالای ۳۵۰۰ نفر شهر می شوند

معاون هاهنگی امور عمرانی وزیر کشور از ارتقاء روستاهای بالای ۳۵۰۰ نفر جمعیت به شهر با درخواست و بررسی شرایط تبدیل به شهر خبر داد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا ارشاد منش شامگاه سه شنبه در آیین اعلام رسمی ارتقای کلاته رودبار دامغان به شهر گفت: طرح ارتقاء روستاهای بالای ۳۵۰۰نفر جمعیت به شهر سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

رئیس سازمان شهرداری ها ودهیاری های کشور ارتقاء روستاها به شهر را از برنامه های دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: حداقل ۳۰۰ روستا در کشور دارای چنین شرایط هستند.

ارشاد منش با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت کشور برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها گفت: برای جلوگیری از این امر باید الگوی جامع و کاملی ارائه شود.

معاون امور عمرانی وزارت کشور با بیان اینکه وزارت کشور برای توسعه زیرساختها و امور زیربنایی مناطق مختلف کشور تلاش می کند، ادامه داد: مردم نیز باید در این امر مشارکت و فعالیت نمایند.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه انتقال آب به سمنان نقش بسیار مهمی در توسعه و تحول این استان دارد، اضافه کرد: این طرح عظیم به تصویب دولت رسیده و قسمتی از آن نیز از شهرستان دامغان عبور می کند.

 

    نظرات