استفاده از درآمدحاصل از افزایش قیمت بنزین در توسعه ناوگان حمل و نقل  ...

استفاده از درآمدحاصل از افزایش قیمت بنزین در توسعه ناوگان حمل و نقل ...

استفاده از درآمدحاصل از افزایش قیمت بنزین در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به آلودگی هوای چند روز اخیر کلانشهرهای کشور از جمله مشهد گفت: بر این نکته تاکید داریم که دولت باید بخش زیادی از‌ درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین را در توسعه حمل و نقل عمومی هزینه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد محمدرضا حیدری، امروز و در ابتدای هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه این روزها با آلودگی هوا روبه رو هستیم، افزود: این موضوع باعث شد تا مدارس مشهد 3 روز تعطیل شوند که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هر روز تعطیلی مدارس 17 میلیارد تومان هزینه دارد.
وی با اشاره به اینکه باید برای کاهش آلودگی هوا کاری انجام داد، اضافه کرد: افزایش قیمت بنزین حوادث ناگواری را در پی داشت که می توانست با دقت بیشتری انجام شود لذا با توجه به این موضوع باید درآمد دولت از محل افزایش بنزین در حوزه کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود.
وی تصریح کرد: اگر دولت سهم کلانشهرها از محل عوارض بنزین را به شهرداری ها اختصاص ندهد نمی توانیم حمل و نقل عمومی را که کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت توسعه دهیم.
حیدری ادامه داد: قرار بود تا دولت از محل عوارض سوخت مبلغ قابل توجهی را به خرید اتوبوس و واگن های قطار شهری برای کلانشهرها اختصاص دهد که اگر اینکار انجام شود تاثیر خوبی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت در غیر اینصورت با همین مسائل روبه رو خواهیم بود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در اجرای پروژه های مختلف اشاره کرد و گفت: با وجود شرایط اقتصادی کنونی کشور خوشبختانه مدیریت شهری در این دوره کارهای بزرگی را آغازکرد .
وی افزود: هفته قبل ایستگاه الندشت خط دو قطار شهری مشهد با هزینه 20 میلیارد تومان افتتاح شد و به دنبال آن نیز شهرداری عملیات اجرایی ساماندهی و احیای کشف رود را علیرغم اینکه خارج از محدوده است برای حفظ سلامت مردم با پیش بینی 200 میلیاردتومان اعتبار آغازکرد.
وی اضافه کرد: همچنین در بخش فرهنگی چند روز پیش شاهد آغاز عملیات اجرایی پردیس بزرگ تئاتر شهر مشهد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم که برای اجرای آن 150 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
حیدری به روند اجرای چپگرد غیرهمسطح شهید ناصری اشاره و اظهارکرد: عرشه پل شهید ناصری با سازه فلزی که نصب آن 72 ساعت زمان نیاز داشت با تلاش همکارانمان ظرف 40 ساعت نصب شد وتا بهمن ماه به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: در کنار اجرای پروژه های عمرانی اقداماتی نیز برای رفع مشکلات پروژه های اقتصادی انجام شده است که در همین راستا با ابتکار استاندار خراسان رضوی نشست بررسی مشکلات موجود در پروژه های منطقه ثامن با سرمایه گذاران دراین منطقه برگزارشد که این نشان دهنده این است که شهر مشهد پویا است.
وی گفت: همچنین از فردا شاهد افتتاح نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در مشهد از سوی معاونت اقتصادی شهرداری هستیم که این موضوع نیز نشان دهنده این است که شهرداری مشهد پیشقدم در حوزه سرمایه گذاری است.
حیدری افزود: امیدورایم با مجموعه این اقدامات بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم شرایط بهتری داشته باشند.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات