تبعیض" ریشه ناهنجاری های اجتماعی و شکاف طبقاتی در جامعه است / سرانه  ...

تبعیض" ریشه ناهنجاری های اجتماعی و شکاف طبقاتی در جامعه است / سرانه ...

تبعیض" ریشه ناهنجاری های اجتماعی و شکاف طبقاتی در جامعه است / سرانه بنزین هر نفر به خودش داده شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حوادث آبان ماه در پی افزایش قیمت بنزین گفت: "تبعیض" ریشه ناهنجاری های اجتماعی و شکاف طبقاتی در جامعه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد شهناز رمارم، امروز در نطق پیش از دستور هفتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه رعایت و برقراری عدالت یارانه‌ای بین مردم باید مورد توجه قرار گیرد افزود: بر اساس آمار مصرف روزانه بنزین در ایران ۹۰ میلیون لیتر است که بر این اساس سهم هر ایرانی روزانه یک لیتر بنزین خواهد بود.
وی اضافه کرد: اگر این سرانه بنزین میان مردم توزیع‌ شود عدالت یارانه‌ای برقرار خواهد شد اما با شرایط کنونی توزیع بنزین دهک بالا ۲۳ برابر دهک پایین جامعه از یارانه بنزین استفاده می کنند.
وی با اشاره به اینکه اتفاقات تلخ اخیر را نمی‌توان فراموش کرد تصریح کرد: هیچ جناحی اعتقادی به نادیده گرفتن حق اعتراض مردم ندارد اما وقتی بستر برای اعتراض مردم فراهم نمی‌شود اقلیتی معدود بر این موج سوار شده و با اقدامات خرابکارانه ما را از اصل موضوع، توجه به رفاه عمومی و مسئولیت اجتماعی فقرا غافل می‌کنند.
رمارم ادامه داد: درد مردم سفره‌های خالی، بیکاری و افزایش روزانه آمار کودکان کار می‌باشد که نتیجه سیاست های غلط اقتصادی به بهانه توسعه است اما نتیجه‌اش له شدن ضعفا است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهرمشهد افزود: دولت با توجه به دغدهه‌هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد موظف است تمام پولی را که از اجرای طرح اصلاح بهای بنزین به دست می‌آید را در قالب یارانه‌ای جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند.
انتخاب رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر
درادامه هفتادو هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، انتخاب انتخاب رئیس مرکز پژوهش های شورا در دستور کار قرار گرفت که پس از رای گیری "تقی ابراهیمی" رئیس فعلی مرکز پژوهش های شورای شهر مشهد به اتفاق آرا برای دو سال آینده ابقا شد.
همچنین تصمیم گیری در خصوص نامه فرمانداری در ارتباط با پروژه رسالت، لایحه خرید تجهیزات از طریق شرکت های لیزینگ، لایحه قرارداد اقاله و صلح پروژه مشارکتی معلم81-83 و بازنگری و اصلاح مواد 24و25 دفترچه محاسبات درآمدی از دیگر مصوبات هفتادو هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.
گفتنی است، در جلسه علنی امروز و به مناسبت دوازدهم آذر روز معلول، از تعدادی از معلولان و مدیران آسایشگاه شهید فیاض بخش مشهد نیز تجلیل شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات