نخستین اظهار نظر رسمی شهردار بجنورد؛ از وضعیت «حاشیه شهر» خجالت می‌کشم

نخستین اظهار نظر رسمی شهردار بجنورد؛ از وضعیت «حاشیه شهر» خجالت می‌کشم

نخستین اظهار نظر رسمی شهردار بجنورد؛ از وضعیت «حاشیه شهر» خجالت می‌کشم

شهردار بجنورد در نخستین اظهار نظر رسمی خود پس از تصدی پست شهرداری٬ گفت: از وضعیت «حاشیه شهر» خجالت می‌کشم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد هادی زارعی امروز با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: متاسفانه شرایط و اوضاع مالی شهرداری بجنورد به هیچ عنوان مناسب نیست و شاید به سمت بدتر شدن هم پیش برود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد درآمد و کارگروه کاهش هزینه در شهرداری بجنورد افزود: ستاد درآمد و کارگروه کاهش هزینه امتحان خود را در کلان‌شهرها پس داده و ما اکنون این دو کمیته را در شهرداری بجنورد فعال کرده و در صورت تصویب لایحه درآمد در مجلس شورای اسلامی دغدغه مالی شهرداری بجنورد نیز مرتفع می‌شود.

وضعیت مالی شهرداری خراب است

شهردار بجنورد در ادامه با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت خود تصریح کرد: شهرداری بجنورد برای ثبات مالی خود برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدتی را پیش‌بینی کرده است به طوری که دو روز در هفته را در خدمت سرمایه‌گذاران و مباحث سرمایه‌گذاری هستیم لذا شورای شهر هم با دید باز به مسائل سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند‌.

زارعی اعتماد سازی مردم، شفاف سازی و تسهیل در امور را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری بجنورد در حوزه شهرسازی عنوان کرد و بیان داشت: با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت تغییراتی را در حوزه عمرانی و شهرسازی شهرداری بجنورد اعمال کردیم چراکه هدف ما تسهیل امور مردم در حوزه شهرسازی شهرداری است.

وی با اشاره به اوضاع وخیم حواشی شهر بجنورد ادامه داد: متاسفانه اوضاع حواشی شهر به ویژه جوادیه بسیار بد و وخیم است. زمانی که خودم پا به این منطقه گذاشتم خجالت کشیدم. معتقد هستیم حداقل کاری که می‌توان در این برهه از زمان که شهرداری با چالش مسائل مالی هم مواجه است انجام داد٬ لکه گیری مناطق حاشیه شهر و اجرای طرح فاضلاب شهری است.

شهردار بجنورد در خصوص اعتبارات بازآفرینی‌شهری خاطرنشان کرد: ۲ میلیارد تومان اعتبارات بازآفرینی شهری را فقط در حاشیه شهر هزینه خواهیم کرد و در این راستا دفاتر تسهیل‌گری می‌بایست به کمک شهرداری بیایند.

زارعی از اجرای دو پروژه بزرگ شهرداری بجنورد در سال آتی خبر داد و افزود: با توجه به در پیش بودن عید نوروز کمیته زیباسازی شهرداری بجنورد هم اکنون فعال شده و اقدامات خود را در راستای زیباسازی شهری انجام خواهد داد ضمن اینکه مقدمات اجرای دو پروژه بزرگ شهرداری را برای سال آتی استارت زده‌ایم.

همه اعضای شورا به وضعیت حاشیه شهر حساس باشند

مصطفی دلیریان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه خط قرمز بنده حاشیه شهر است اظهار داشت: متاسفانه همواره از حاشیه شهر غافل بودیم و تاکنون هیچ اقدامی برای آنها انجام نداده‌ایم در صورتی که آنها هم حق زندگی دارند و عوارض پرداخت می کنند لذا تک‌تک اعضای شورای شهر، شهرداری و مسئولان استان نسبت به مردم حواشی شهر مسئولیت دارند.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: یکی از برنامه های شورای اسلامی شهر در دوره پنجم ایجاد فضاهای روباز ورزشی در محلات بود که تاکنون کوچکترین حرکت و اقدامی در این راستا انجام نشده است لذا شهرداری بجنورد نسبت به این مهم اهتمام بورزد.

ابراهیم امانی٬ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد نیز حرکت در مسیر ایجاد بازارچه صنایع دستی در سبزه میدان را مهم دانست و گفت: ساماندهی ترمینال بجنورد، توجه به دو فضای فرهنگی سینما سعدی و قدس در دو نقطه طلایی شهر، آسفالت حواشی شهر، ساماندهی خندق و اصلاح هندسی معابر از جمله مواردی است که باید شهردار بجنورد نسبت به آن توجه داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات