انواع نگاه‌ها به «زمین ۱۰۰۰ متری»

انواع نگاه‌ها به «زمین ۱۰۰۰ متری»

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) www.BanaNews.irسایت تابناک گزارشی را که دو روز پیش در این صفحه تحت عنوان «باغ‌نشینی، طرح عبور از مسکن‌مهر» منتشر شد، با ذکر منبع و با عنوان «بازتاب وعده زمین ۱۰۰۰ متری به هر خانوار» روی سایت خود قرار داده است و در ادامه آن، نظرات مردم درباره این گزارش که به صورت پیام اینترنتی در تابناک ثبت می‌شود را نیز منعکس کرده است.

متن زیر محتوای نظرات ارائه شده از سوی مردم – خوانندگان سایت تابناک- درباره طرح واگذاری ۱۰۰۰ متر زمین به هر خانوار است.

«بسیار فکر خوبی هست و شدنی هم هست. پیشنهاد ما این است که برای تبادل امکانات و نیز حفظ اسرار زندگی خصوصی خانواده‌ها و نیز دلایل دیگر و ایجاد پیوند‌ها و جلوگیری از پارتی‌بازی و غیره مردم هر استان را از استان دیگری زمین بدهند. مثلا به ما آذربایجانی‌ها از زمین‌های استان اصفهان و کرمان زمین بدهند و به مردم تهران و کرج و اصفهان زمین از آذربایجان بدهند.»

«آب برای ایجاد باغ چگونه و از کجا تامین می‌شود. آب و برق و گاز و جاده و امنیت و بهداشت چگونه تامین می‌شود؟»

«الان برای احداث یک راه روستایی دچار مشکل هستیم یا آسفالت خیابان‌ها همه نیازمند تعمیر است و بودجه نیست آن‌وقت ما با این کار باید برق، آب و گاز و جاده و غیره را به نقطه‌نقطه کشور ببریم. برای جمع‌آوری زباله نیز هر روز ماموران باید سراسر کشور را درنوردند.»

«هنوز یک میلیون تومان پول نوزادهای به دنیا آمده مانده، چگونه می‌خواهند زمین ۱۰۰۰ متری بدهند؟»

«در مملکت ما وقتی صحبت از هر چیزی به میان بیاید همه می‌گویند نشدنی است و با هزار اما و اگر این را توجیه می‌کنند. مملکت به این بزرگی که این قدر زمین بی‌استفاده دارد اگر این طرح اجرایی شود ما هم مانند کشورهای آمریکا و استرالیا که در بدو تاسیس زمین‌هایشان را به مردم به صورت مجانی واگذار کردند می‌توانیم اکثر محصولات کشاورزی و دامی را خودمان تولید کنیم.»

«این طرح کاملا غیرکارشناسی است. انتقال زیرساخت به مسکن مهر مانده چه برسد به باغ شهر.»

«درود بر احمدی‌نژاد که با این کارهایش اشرافیت را در هم می‌کوبد.»

«خوب شد اجارمونو تمدید نکردیما.»

«فرض کنید ۲۰ میلیون قطعه ۱۰۰۰ متری زمین هم اکنون وجود دارد. آیا این ۲۰ میلیون باغ-خانه (یا هر اسم دیگری) احتیاج به تاسیسات زیربنایی ندارد؟ آب، برق، گاز، مخابرات، جاده، خیابان، مراکزآموزشی، مراکز بهداشتی و درمانی، خدمات شهری نمی‌خواهد.»

«چرا دید شما بسته است و فقط به جاهای سبز گیر می‌دهید. با این طرح تمام کویر ایران خانه مسکونی می‌شود. فکرش را بکنید چه عالی می‌شود دیگر کویری نداریم.»

«آرزوی شخص من زندگی در باغ شهر است. به دور از هیاهو. دکتر رو کمک کنیم. ایران فراوان زمین دارد. متشکرم»

«اول ۲۰۰ متر زمین ما منتقلین کلانشهر‌ها را بدهید بعد وعده ۱۰۰۰ متری را اعلام کنید.»

«پس ما بریم از مسکن‌مهر پولامونو پس بگیریم. این یکی بهتره.»

 

 

 

    نظرات