ریزش ساختمان مدرسه تاریخی حافظ

ریزش ساختمان مدرسه تاریخی حافظ

www.BanaNews.irریزش سقف و دیوار مدرسه تاریخی حافظ که در سال ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده به حدی است که گمان می رود عمر این مدرسه که قدمت آن به پهلوی اول بر می گردد چندان طولانی نباشد. قرار است به جای این مدرسه در قلب بازار تهران، مجتمع تجاری ساخته شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این مدرسه که از اصل جزو موقوفات امامزاده زید بازار بوده تا دهه ۷۰ کاربری دبیرستان و هنرستان داشت اما اکنون بعد از گذشت چند سال از ثبت آن در فهرست آثار تاریخی، در شرایط بسیار نا به سامانی به سر می برد به گونه ای که برخی عوامل مالک جدید در محل حاضر شده و اجازه ورود هیچ کس را به محل نمی دهند.

شنیده ها حاکی از آن است که چون مشکل ثبت این مدرسه تاریخی و مشکلات موقوفی آن امکان تغییر کاربری این مدرسه به ساختمان تجاری را به این سرمایه گذار نمی دهد، افرادی ناودان های ساختمان را بسته اند و همین موضوع باعث شده تا ریزش سقف در برخی از بخشهای این مدرسه شدت پیدا کند.

اداره کل میراث فرهنگی استان تهران در واکنش به خبر" ریزش بنای مدرسه تاریخی حافظ" در خبرگزاری مهر، دستور دارد مسئولان بخش یگان حفاظت این اداره کل وضعیت این مدرسه را بررسی کنند.

 

    نظرات