ساختار شهری کاشان قدیم مبتنی بر تعاملات اجتماعی است

ساختار شهری کاشان قدیم مبتنی بر تعاملات اجتماعی است

شهردار کاشان در مراسم رونمایی از کتاب «تن شهر و جان زیارت» نوشته زهرا چیت سازیان گفت: طبق بررسی های انجام شده، ساختار شهری کاشان قدیم مبتنی بر تعاملات اجتماعی افراد بوده است.

سعید ابریشمی راد با اشاره به اینکه صحبت از کاشان ریشه در تاریخی دارد که دارای اصالتی بسیار طولانی است، افزود: ساختار شهر کاشان با سابقه‌ای پانصد ساله بیانگر آن است که این شهر بویژه در بافت قدیمی و تاریخی دارای ساختاری کارآمد بوده که کاملا متناسب با اقلیم، نیازها و حسب ضرورت و تشخیص معیا‌رها برای کیفیت زندگی که متصور بوده‌اند طراحی شده است.

وی در این برنامه که یکی از برنامه‌های نخستین جشنواره «کتاب سایبان شهر» فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان بود، از ساختار شهری کارآمد مبتنی برتعاملات اجتماعی و منافع مشترک ذی نفعان به عنوان بهترین نظام برنامه‌ریزی شهری نام برد.

به اعتقاد شهردار کاشان کتاب «تن شهر و جان زیارت» با رویکرد بازخوانی شهر کاشان از منظر آیین زیارت، بیانگر آن است که نیاکان ما بسیار هوشمندانه با بهره‎گیری از دین و عناصر دینی با تعاملات اجتماعی شهر را ساخته‌اند و ما نیز باید با الگوگیری از این جریان و عنصر منافع مشترک ذی نفعان توسعه شهر کاشان را رقم بزنیم.

در این محفل ‌محمدمشهدی، حمید‌رضا جیحانی از اساتید معماری دانشگاه کاشان و محسن صفایی‎فر پژوهشگر جامعه شناسی هنر به بیان دیدگاه‌های خود به ترتیب از منظر کاشان‌شناسی، معماری و شهرسازی، جامعه‌شناسی و فرهنگی پرداختند. ▫️کتاب «تن شهر و جان زیارت» نوشته زهرا چیت سازیان در سازمان چاپ و انتشارات وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه در یک هزار نسخه چاپ و با قیمت ۱۲۵هزار ریال روانه بازار کتاب شده است.

گفتنی است آیین رونمایی از کتاب«تن شهر و جان زیارت» با حضور فرهیختگان و علاقه مندان به کتاب و کتاب‎خوانی به همت فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان، مرکز پژوهشی معماری و شهرسازی و مرکز پژوهش کاشان شناسی دانشگاه کاشان در خانه تاریخی طباطبایی‌های این شهر برگزار شد‌.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات