توسعه 350 هکتار از اراضی کمربند سبز جنوبی مشهد

توسعه 350 هکتار از اراضی کمربند سبز جنوبی مشهد

توسعه 350 هکتار از اراضی کمربند سبز جنوبی مشهد

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد از توسعه ۳۵۰ هکتاری اراضی در کمربند سبز جنوبی مشهد تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در کارگروه فضای سبز و منابع پایدار آب خاطرنشان کرد: برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری مشهد جهت توسعه کمربند سبز جنوبی در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا پایان امسال ۳۵۰هکتار از اراضی کمربند سبز جنوبی توسعه یابد.
وی با بیان اینکه اغلب گونه های کاشته شده در ارتفاعات جنوبی مشهد، گونه های بومی، متناسب با شرایط اقلیمی و کم آب طلب است، عنوان کرد: منابع آبی در نظر گرفته شده برای آبیاری درختان در کمربند سبز از منابع آبی غیر شرب است و در حال حاضر شبکه جداسازی انتقال پساب از محدوده انتهای بولوار لادن و محدوده بولوار شهدای ارتش به کمربند سبز متصل است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: طراحی مسیر جدید انتقال آب از انتهای بولوار دلاوران توسط پیمانکار انجام شده و عملیات اجرایی آن تا پایان سال آغاز می شود، همچنین این شبکه آبیاری تا سال آینده به خط الرأس ارتفاعات جنوب متصل خواهد شد.
یعقوبی افزود: هم زمان با اجرای این پروژه، طرح آبخیزداری کمربند سبز جهت ذخیره سازی نزولات جوی و جلوگیری از روان آب ها در سطح ارتفاعات جنوبی مشهد با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرداری مشهد در حال انجام است.
عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: شهرداری مشهد برای آبیاری کمربند سبز در جهت مدیریت پساب اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است.
عبدالله حاتمیان خاطرنشان کرد: با اقدامات بسیار خوب شهرداری مشهد در زمینه آبخیزداری و کاشت گونه های کم آب طلب، درختانی با سن و اندازه مناسب در این عرصه سبز وجود دارد و همین موضوع سبب می شود تا در آینده، شاهد فضای جنگلی بسیار مطلوبی در ارتفاعات جنوبی کلانشهر مشهد باشیم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به کمبود آب در شهر مشهد برای آبیاری کمربند سبز باید شبکه های جدا سازی آب خام توسعه پیدا کند و مدیریت پساب به نحو مطلوبی صورت بگیرد که خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیارمناسبی در این زمینه توسط شهرداری مشهد صورت پذیرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد هم از پیگیری ویژه این کمیسیون برای احداث 350 هکتار فضای سبز در کمربند جنوبی این شهر در سال جاری خبر داد.
محمد حاجیان شهری در حاشیه کارگروه فضای سبز و منابع پایدار آب با اشاره به اهمیت این مایع حیاتی و لزوم بهره وری آن در روند آبیاری بافت های سبز شهری اظهارکرد: رسیدگی به منابع آبی و گونه های متنوع گیاهی شهر و همچنین توسعه آن یکی از اصلی ترین رویکردهای فعالیت این کارگروه است که تاکنون نیز توفیقات خوبی را داشته است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات