اردکانیان: ایران درصدد سنکرون کردن شبکه برق خود با آذربایجان است/ مصطفی‌یف: افزایش سه برابری حجم مبادلات میان ایران و آذربایجان

اردکانیان: ایران درصدد سنکرون کردن شبکه برق خود با آذربایجان است/ مصطفی‌یف: افزایش سه برابری حجم مبادلات میان ایران و آذربایجان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان امروز (سه‌شنبه) در نشست با شاهین مصطفی‌یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان طی سخنانی سنکرون کردن شبکه برق ایران و آذربایجان را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: با وجود اینکه در حال حاضر نیز ارتباط برقی میان دو کشور وجود داشته و امکان تبادل انرژی داریم، ولی با سنکرون کردن شبکه برق ایران و آذربایجان در پی اهداف بزرگتری در زمینه توسعه تبادلات انرژی هستیم .
وی ادامه داد: بسترهای بسیار مناسبی برای گسترش همکاری در زمینه تهاتر انرژی بین ایران و آذربایجان وجود دارد که باید در کارگروه‌های کارشناسی بررسی و نتایج آن عملیاتی شود.
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس آذری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و آذربایجان در این نشست با اشاره به تعاملات بسیاری مناسبی که میان دو کشور وجود دارد، گفت: در طی چهار سال اخیر روسای جمهور دو کشور 12 ملاقات با یکدیگر داشته که این نشست‌ها منجر به امضای اسناد مهم همکاری شده است .
شاهین مصطفی‌یف با اشاره به افزایش سه برابری حجم مبادلات میان دو کشور گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته تعداد شرکت‌های ایرانی حاضر در آذربایجان نیز 50 درصد افزایش پیدا کرده است .
معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه در طی سال‌های اخیر شاهد توسعه گردشگری میان ایران و آذربایجان بوده‌ایم، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته در طی این مدت همکاری‌ در بخش‌های مختلف به ویژه انرژی نیز بیشتر شده است.
بر اساس این گزارش، طرفین در این نشست درباره ادامه قرارداد واردات برق ایران از جمهوری آذربایجان برای پیک تابستان 99 و همکاری در زمینه ترانزیت برق آذربایجان به کشورهای منطقه را مورد بررسی قرار دادند.
همچنین در این دیدار مقرر شد کارگروه مشترک دو کشور برای بررسی تهاتر انرژی و تهیه مدل اقتصادی برای ادامه این همکاری تشکیل شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات