نصب کنتورهای هوشمند راهکاری برای جلوگیری ازنابودی منابع آب

مدیر منابع آب شهرستان های فردوس و بشرویه در دیدار با امام جمعه شهرستان بشرویه ،گفت: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق یکی از مهمترین راهکارها برای جلوگیری از برداشت بی رویه از منابع آب و جلوگیری از نابودی این منابع است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی ،" سید هادی رحیمی" در این دیدار، ضمن اشاره  به و ظایف شرکت آب منطقه ای، به تشریح وضعیت منابع آبی دشت بشرویه و مقایسه آن با دیگر نقاط کشور پرداخت.

وی گفت: مدیریت منابع آبی ،انجام مطالعات لازم برای شناخت ، توسعه و بهره برداری از آن ها ، انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از افت منابع آب و جبران کسری مخزن از وظایف مهم شرکت آب منطقه ای است که بر این اساس شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اقدام به اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب و نصب کنتور های هوشمند آب و برق در چاه های کشاورزی دشت بشرویه نموده است.

وی با بیان اینکه بیلان منفی دشت بشرویه و استفاده روزافزون از منابع آبی تجدید ناپذیرعملا دشت را به سوی نابودی سوق می داد، خاطر نشان ساخت: با نصب کنتورهای هوشمند آب و برق، تمامی اضافه برداشت ها مهار و چاه های غیرمجاز دشت نیز شناسایی و مسدود شده است.

رحیمی گفت: شرکت آب منطقه ای سعی بر جبران کسری مخزن دشت ها داشته تا با مدیریت و برنامه ریزی صحیح به سوی این مهم گام بر دارد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت و پتانسیل روحانیون و ائمه جمعه به منظور تشریح وضعیت آبی و فرهنگ سازی در مصرف آب بسیار ضروری می باشد.

"حجت الاسلام و المسلمین معلمی" امام جمعه بشرویه نیز ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند امور منابع آب شهرستان گفت: لزوم برنامه ریزی مناسب برای آینده دشت بشرویه و بخش کشاورزی این شهرستان بسیار مهم و حیاتی می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات