پروژه دوربرگردان ابوطالب، پروژه‌ای منحصر به فرد  ...

پروژه دوربرگردان ابوطالب، پروژه‌ای منحصر به فرد ...

پروژه دوربرگردان ابوطالب، پروژه‌ای منحصر به فرد در شرق کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بهمراه رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از عملیات اجرایی پروژه‌های سطح شهر بازدید کردند.

محمدهادی ‌مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر مشهد در خصوص برنامه امروز، گفت: ساماندهی ترافیک انتهای بلوار وکیل‌آباد و حل مسایل اهالی قلعه وکیل‌آباد یکی از مسائل و مشکلات شهری است که به همین منظور بازدیدی از این محدوده داشتیم؛ خوشبختانه مباحث خوبی مطرح شد و امیدواریم بواسطه تصمیماتی که امروز و در جلسات آتی کمیسیون ماده 5 اتخاذ می‌شود، مشکلات ساکنان قلعه وکیل‌آباد را برطرف نماید و از سوی دیگر شاهد گره‌گشایی از ترافیک انتهای بلوار وکیل اباد باشیم.

وی در ادامه به تشریح تصمیمات اتخاذ شده پرداخت و افزود: تعریض بلوار وکیل‌آباد از جمله اتفاقاتی است که محقق خواهد شد و بخشی از قلعه وکیل‌آباد هم که فریز شده، با بهره‌گیری از دفاتر تسهیل‌گری و تصمیماتی که در کمیسیون ماده 5 گرفته خواهدشد، تعیین تکلیف می‌شود.

کلیت رابطه بین شهرستان‌های طرقبه شاندیز و مشهد از دیگر موضوع مطرح شده بود و مهدی‌نیا در این باره تصریح کرد: معاون استاندار قول مساعد دادند که این مسئله در اولویت‌ قرارگیرد و به سمت حل و فصل اختلافات مرزی بین دو شهرستان و طرح‌های معطل مانده ناشی از ان حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با اشاره به بازدید از پروژه‌های در حال انجام بافت تاریخی توس، خاطرنشان کرد: این پهنه از سال 93 وارد محدوده شهر مشهد شده ولی امکان پاسخگویی به ساکنین به دلیل نبود طرح‌ تفصیلی وجود ندارد؛ منتظر ابلاغ طرح راهبردی توس هستیم و خوشبختانه در این بازدید آقای یزدان‌پناه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی قول مساعد دادند که هماهنگی های لازم برای اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی صورت گیرد.

بازدید از جاده شهرک صنعتی توس از دیگر برنامه های بازدید امروز بود و مهدی‌نیا در این باره اظهارکرد: اجرای این پروژه جزو وظایف مدیریت شهری نبوده ولی در راستای توافق و همکاری شهردار محترم با استانداری خراسان رضوی و شرکت شهرک‌های صنعتی و در راستای تسهیل تردد و کمک به حوزه صنعت مشهد، در دستوکار مدیریت شهری قرار گرفته است؛ امیدواریم با این اقدام بتوان گام تاثیرگذاری در جهت کاهش تصادفات و حوادث در این محور برداشت.

وی در پایان به پروژه دوربرگردان ابوطالب پرداخت و گفت: این پروژه یکی از ضروریات منطقه بوده؛ روش اجرای آن روش نوینی است که تاکنون در شرق کشور سابقه نداشته و برای اولین بار توسط سازمان عمران شهرداری شهرداری مشهد، تیرهای بتنی قوس‌دار در محل ساخته و نصب می‌شوند که کمترین محدودیت ترافیکی را درپی خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات