توجه به برچسب انرژي لوازم برقي يك ضرورت در هنگام خريد اين وسايل است

كارشناس شركت توزيع برق استان سمنان:

توجه به برچسب انرژي لوازم برقي يك ضرورت در هنگام خريد اين وسايل است

در چهل و نهمين قسمت برنامه راديوئي پرتو، پيرامون دقت به برچسب انرژي در هنگام خريد لوازم برقي و همچنين مديريت بهينه مصرف در ماشين لباسشوئي مطالب آموزشي ارائه گرديد.

كارشناس شركت توزيع نيروي برق استان در اين برنامه كه از صداي مركز سمنان به روي آنتن رفت بيان داشت: براي مديريت مالي درآمدهاي خانواده و ارتقاي سطح فرهنگ مصرف ، بايد خودمان را ملزم به استفاده درست از انرژي برق كنيم و همچنين مصرف نادرست مي تواند هزينه هاي جانبي و پنهاني را براي خانواده به همراه داشته باشد .

زهرا نجفي افزود: در هنگام خريد لوازم برقي مي بايد به برچسب انرژي دقت كرده و هر سطح مصرف با يك حرف لاتين و رنگ مخصوص به خود مشخص گرديده و حروفي كه در رده هاي A و بالاتر قرار گرفته اند، داراي بهترين كارايي و كمترين مصرف انرژي مي باشند.

وي اضافه كرد: با استفاده از برچسب هاي انرژي مي توانيم بازدهي وسايل برقي را با هم مقايسه كرده و در اين برچسب ها علاوه بر رتبه مصرف انرژي، نام محصول و كارخانه توليدي، مدل محصول و آرم موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران مشاهده مي شود.

وي با بيان اين كه يكي از لوازم برقي كه امروزه كارايي زيادي در زندگي دارد، ماشين لباسشوئي است تصريح كرد: قسمت زيادي از مصرف انرژي در اين دستگاه ، صرف گرم كردن آب ورودي به آن مي گردد و استفاده از لوله كشي آب گرم ساختمان براي ماشين لباسشوئي هايي كه داراي دو ورودي آب سرد و گرم هستند، در كاهش مصرف انرژي بسيار موثر است.

وي اظهارداشت: هنگامي بايد از ماشين لباسشوئي استفاده كرد كه البسه متناسب با ظرفيت آن باشد، مي بايد از آب سرد براي شستن لباس بهره گرفت ، حتي الامكان به جاي خشك كن اين دستگاه از هواي آزاد جهت اين امر استفاده گردد ، لباس هاي كثيف را از لباس هاي نيمه كثيف جدا كنيم و هركدام را جداگانه با ظرفيت كامل درون دستگاه قرار دهيم و در ساعات اوج مصرف برق نبايد ماشين لباسشوئي را روشن نمائيم.

لازم به ذكر است: بخش آقا و خانم پيك كه توسط عوامل صداي مركز سمنان به اجرا در آمد ميان پرده اي نمايشي با موضوع نحوه تماس با شماره تماس 121 مركز فوريت هاي برق ، پخش شد.

گفتني است: به قيد قرعه " كلثوم شيردل" از شهرستان شاهرود با ارسال متني تحت مضمون "بايد همگي ما دست هايمان را به خاموش نمودن لامپ هاي اضافي عادت دهيم" به عنوان برنده مسابقه بهترين جمله پيرامون مديريت بهينه مصرف برق معرفي گرديد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات