گزارش عملکرد مناسب سازی معابر برای معلولان در گیلان

گزارش عملکرد مناسب سازی معابر برای معلولان در گیلان


گزارش عملکرد مناسب سازی معابر برای معلولان در گیلان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در گفت‎و‎گو با روابط عمومی سازمان گفت: حضور آسان و بدون دغدغه معلولان در سطح شهر از ابتدایی‌ترین حقوق آنها است و نیاز است بسترهای لازم جهت حضور برابر و تقویت مشارکت افراد دارای معلولیت مهیا شود.
وی بیان کرد علاوه بر افراد دارای معلولیت، سالمندان، زنان باردار و کودکان در استفاده از فضاهای شهری دچار مشکل می باشند و این نشانه ناتوانی یا کم توانی فضاها در خدمت رسانی برابر است.
قاسمیان ضمن تاکید بر حمایت از حقوق افراد کم توان به اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در کارگروه مناسب سازی اشاره داشت و گفت این سازمان به عنوان عضو فنی و تخصصی کمیته مناسب سازی استان گیلان و شهرستان رشت اقدامات درخوری در ارزیابی وضعیت مناسب سازی فضاهای عمومی و پرتردد انجام داده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در تشریح عملکرد این سازمان از بازدید های تخصصی صورت گرفته توسط کارکنان فنی این سازمان از ساختمانهای عمومی استان، ادارات پرتردد استان، بانکها (44 بانک در سطح استان)، معابر کل استان (بر اساس تصاویر ارسالی از دفتر فنی استانداری)، سالن های همایش پرتردد (5 سالن همایش)، پارکهای بخش مرکزی شهرستان رشت و لاهیجان و فروشگاههای زنجیره ای پرتردد شهر رشت خبر داد.
وی افزود ارزیابی وضعیت مناسب سازی فضاهای مذکور همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار در جهت رفع موانع فیزیکی برای سهولت استفاده کنندگان کم توان و ناتوان بوده که طی مکاتباتی با استانداری، اداره بهزیستی و اداره و سازمانهای مربوطه ارائه شده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات