گروه تخصصی مکانیک جلسه اخیر خود را روز ۱۲ آذر  درساختمان شورای مرکزی برگزار کرد .

گروه تخصصی مکانیک جلسه اخیر خود را روز ۱۲ آذر درساختمان شورای مرکزی برگزار کرد .


گروه تخصصی مکانیک جلسه اخیر خود را روز ۱۲ آذر  درساختمان شورای مرکزی برگزار کرد .

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی در این جلسه در باره بخشی از پیش نویس ارجاع شده مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، مربوط به شرایط حقوقی ورود مهندسان و کارشناسان به حریم خصوصی افراد ساکن یا مقیم در ساختمان ها رایزنی شد.
به گفته مهندس مصطفوی رئیس گروه تخصصی مکانیک شورای مرکزی، ورود به حریم خصوصی افراد و خانواده ها نیازمند مجوز قضایی است که باید در این زمینه هماهنگی های لازم صورت گیرد.
وی تاکید کرد در حال حاضر عدم اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، مشکلات متعددی را برای بهره‌برداران ساختمانها فراهم آورده و تسریع در حل آنها ضروری است.
به گفته وی، در این جلسه در خصوص تشکیل شرکت های تخصصی بازرسی نیز تبادل نظر شد تا زیرساخت‌های لازم در این زمینه از طریق کمیسیون راهبردی و وزارت خانه متبوع ایجاد و دستورالعمل و چارت لازم تهیه شود.
رئیس گروه تخصصی مکانیک سپس به موضوع ممنوعیت لوله کشی گاز و نصب بخاری های گازی در اتاق های خواب در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت:این موضوع عملاً مشکلاتی را برای مهندسان ناظر گاز در پی داشته که لازم است با توجه به مشکلات اقتصادی خانواده ها و ضرورت حفظ ایمنی آنها در این زمینه اقدام مناسب  با هماهنگی کمیته راهبردی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات