متلاشی شدن باند حرفه ای قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر

متلاشی شدن باند حرفه ای قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت : به همت پرسنل یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از باندهای حرفه ای قاچاق پرندگان شکاری در استان بوشهر متلاشی شد.

فرهاد قلی نژاد اظهار داشت: تلاشهای گسترده ای در طی دوماه اخیر برای مقابله با زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری در سطح استان بوشهر صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با رصد و فعالیت یک باند تهیه و قاچاق پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض به کشورهای حاشیه خلیج فارس خاطرنشان کرد: این باند علاوه بر استان بوشهر در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور نیز فعالیت داشت که در تور اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گرفتار شدند.

سید احسان موسوی گفت: با بررسی اطلاعاتی عوامل باند و نحوه فعالیت آنان به صورت شبانه‌روزی سرکرده باند با همکاری دیگر مرتبطین خود قصد داشت یک گونه از پرندگان شکاری کمیاب و گرانبها را به استان بوشهر انتقال و از آنجا طی مقدماتی به خارج از کشور قاچاق کند.

وی افزود: ضمن هماهنگی با مقامات قضایی استان در بازرسی از محل اختفای متخلفین چهار نفر متخلف از اعضای باند قاچاق پرندگان شکاری دستگیر که در این ارتباط یک بهله پرنده شکاری در معرض خطر انقراض از گونه بالابان به همراه مقادیری مواد مخدر کشف و ضبط شد،

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به دستگیری سرکرده این باند، گفت: تلاش داریم تا با همکاری تنگاتنگی که مابین این اداره کل و دستگاه قضایی برقرار می باشد دیگر اعضای این باند نیز دستگیر شوند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات