بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مقابله با سیل خریداری شده است

بیش از ۳ میلیارد تومان تجهیزات برای مقابله با سیل خریداری شده است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیرازمهندس سعید دبیری اظهار کرد: این اعتبار برای خرید صرفاً تجهیزات مقابله با سیل هزینه شده است و شهرداری شیراز اعتبارات جداگانه ای برای ایجاد سدهای تأخیری و توسعه حوضچه تأخیری و لایروبی رودخانه در بالادست دروازه قرآن هزینه کرده است.
وی افزود: شهرداری مناطق نیز عملیات دیوارگذاری و لایروبی رودخانه خشک را انجام داده اند تا در صورت بروز سیل با مشکلی مواجه نشویم.
رئیس اداره بحران شهرداری شیراز با بیان اینکه آموزش شهروندان در راستای مواجهه با بحران های مختلف از جمله سیل و زلزله دارای اهمیت و در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: آموزش شهروندان در جهت روبرو شدن با حوادث و بحران های مختلف در سطح محلات، فرهنگسراها و به تازگی در سطح مدارس آغاز شده است.
دبیری با بیان اینکه طرح آموزش های امدادی به صورت چهره به چهره در مجتمع های آپارتمانی در حال انجام است، گفت: تلاش داریم تا با آموزش های لازم به جایی برسیم تا در مواقع بحران در هر منزل یک مربی داشته باشیم.
وی افزود: ارتقای دانش و توانمندی مربیان نیز در  دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.
رئیس اداره بحران شهرداری شیراز با بیان اینکه در واقع آموزش های ما در مرحله اول خودمراقبتی و در مرحله بعد کمک رسانی به افراد آسیب دیده است، اظهار کرد: داوطلبانی که تمایل به آموزش دارند می توانند از طریق مراجعه به فرهنگسراها و یا تماس با مرکز ۱۳۷ شهرداری آمادگی خود را جهت حضور در کلاس های آموزشی اعلام نمایند.
دبیری با بیان اینکه در مواقع بحران می توانیم از ظرفیت سوله های ورزشی و یا کمپ های اسکان نوروزی برای اسکان شهروندان بهره ببریم، گفت: در راستای بررسی مقاومت سازه های این سوله ها مشاور در حال انجام بررسی است.
وی افزود: با برخی از دستگاه های دولتی نیز به توافق رسیدیم تا در مواقع بحران بتوانیم از فضاهای موجود آنان جهت اسکان بهره مند شویم.
رئیس اداره بحران با بیان اینکه اعتبارات اداره توسط شهرداری شیراز تعیین می شود، اظهار کرد: اعتبارات دولتی بیشتر به صورت طرح های مقاوم سازی شهری به کار گرفته می شود که به عنوان نمونه می توان به طرح های بهسازی و بازآفرینی بافت های فرسوده شهری اشاره کرد.
دبیری با بیان اینکه شهروندان در سیل فروردین ماه امسال با فداکاری و از خودگذشتگی منازل و اموال خود را در اختیار مسافرین و شهروندان قرار دادند، گفت: در این بحران بار دیگر شهروندان شیرازی میهمان نوازی خود را به جهانیان ثابت کردند و بسیاری از گروه ها از جمله گروه آفرود کمک های زیادی به ما کردند اما لازم است که این افراد و گروه ها از هم اکنون برای کمک رسانی در بحران ها اعلام حضور نمایند.
وی افزود: هدف از این اقدام تهیه شناسنامه ای جهت سهولت دسترسی به این افراد و گروه ها است.
رئیس اداره بحران شهرداری شیراز با بیان اینکه شهروندان و هموطنان به اطلاعیه ها و هشدارها قبل از وقوع بحران توجه جدی نمایند، گفت: از شهروندان درخواست می شود تا از ریختن زباله و پسماندهای خود در کانال های شهری پرهیز نمایند تا دچار آبگرفتگی و بحران نشویم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات