مناسب‌سازی معابر اصلی شهر قزوین برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد

مناسب‌سازی معابر اصلی شهر قزوین برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی نسبت به گذشته وضعیت بهتری دارد

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ ضیائی در برنامه تلویزیونی بی‌حاشیه از شبکه سیمای استان قزوین با محوریت مناسب‌سازی معابر شهری به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان افزود: با توجه به اقدامات اخیر مدیریت شهری برای مناسب‌سازی محیط شهری و ادامه اقدامات در حال انجام در این راستا، وضعیت شهر قزوین در سال های آینده بهتر خواهد شد و تغییرات زیادی در محیط شهری اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر رویکرد مدیریت شهری قزوین مبنی بر مناسب‌سازی ورودی اماکن شهری بیان کرد:  اکنون توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین ورودی 20بوستان در سطح شهر مناسب سازی شده است و مناسب سازی ورودی بوستان ملت نیز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: 50درصد از معابر اصلی منطقه یک با اعتبار 30میلیارد ریال،80درصد از معابر اصلی منطقه دو با اعتبار 75میلیارد ریال و 60درصد از معابر اصلی منطقه سه با اعتبار 60 میلیارد ریال برای افراد کم‌توان جسمی، حرکتی و آسیب‌پذیر مناسب سازی شده است و این آمار نشان می دهد که وضعیت شهر قزوین نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است.

وی با اشاره به نصب پل هوایی عابر پیاده روبروی کانون معلولین توضیح داد: با توجه به جابجایی تاسیسات و شبکه کابل‌های فشار قوی در این مسیر که اکنون رایزنی‌های اولیه صورت گرفته است که این مهم زمان‌بر بود و هزینه بالای اجرایی این پروژه با توجه به نیاز نصب آسانسور و ملزومات معلولین که قرار شد کانون معلولین نیز در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشند، احداث و نصب این پل در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

معاون شهردار قزوین تاکید کرد: مدیریت شهری قزوین در انجام همه پروژه‌های شهری از نظرات کارشناسی مشاور که خود نیز روشندل می‌باشد، استفاده می‌کند و این مهم در راستای تحقق اهداف مناسب‌سازی محیط شهری برای افراد کم‌توان جسمی، حرکتی و آسیب‌پذیر بسیار تاثیرگذار است.

این مقام مسئول خبر داد: اکنون بزرگترین بوستان تخصصی معلولان در محله پونک در مساحت 2و نیم هکتار در حال احداث است.

وی اضافه کرد: همچنین توسط سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین 50دستگاه اتوبوس مخصوص افراد کم‌توان جسمی، حرکتی و آسیب‌پذیر در 15 محور شهر فعالیت می کنند.

ضیائی تصریح: همه اهداف و دغدغه مدیریت شهری این است که بتواند خدمات شایسته ای به افراد کم‌توان جسمی و حرکتی و آسیب‌پذیر ارائه کند و در این راستا در حال حرکت است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات