برگزاری کارگاه آموزشی سازگاری با کم آبی در دانشگاه بیرجند

کارگاه آموزشی سازگاری با کم آبی،با حضوراساتید و دانشجویان در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،"حسین امامی"مدیر عامل این شرکت، به چالش‌های ناشی از بحران آب در استان اشاره کرد و خار نشان ساخت: یکی از این چالش‌ها، افت کمی و کیفی منابع آب است که در این راستا کاهش میزان بارندگی موثر در کنار افزایش متوسط دما در استان، کاهش میزان آب تجدیدشونده را در پی داشته که این موضوع در کنار افزایش میزان برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی به دلیل نیازها توسعه استان، افت شدید سطح آب آبخوان‌ها و کاهش کیفیت آب آنها را به دنبال داشته است .

وی به بحران آب در خراسان جنوبی و چالشهای پیش رو اشاره کرد و تصریح کرد: متاسفانه در سه دهه گذشته با برنامه ریزی نادرست، بسیار فراتر از ظرفیت سفره های آب زیرزمینی برداشت شده است که این امر سبب شده است بسیاری از دشتهای استان در وضعیت بحرانی قرار بگیرد.

وی به بیان اقدامات انجام شده در خصوص احیاء و تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی پرداخت و گفت : در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است و کسری مخزن استان بهبود یافته،اما این اقدامات کافی نیست و با مشارکت همه بخش ها بخصوص بخش کشاورزی به عنوان بزرگترین مصرف کننده آب،بایستی از منابع موجود بخوبی حفاظت و آن رابرای نسل های بعدی حفظ کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در ادامه به اقدامات موثر دانشگاه بیرجند در حوزه آب اشاره و ابراز امیدواری کرد، با استفاده از ظرفیت دانشگاه و همکاری پژوهشگران ،منابع آب محدود در استان خراسان جنوبی را هر چه بهتر مدیریت و چشم انداز مثبتی را برای توسعه استان فراهم سازیم .

وی گفت: امیدواریم با اقدامات علمی و پژوهشی که در دانشگاه انجام می شود ، با افزایش راندمان و بهره وری در همه بخش ها، شاهد مصرف بهینه آب و مدیریت صحیح این منابع باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات