معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛ حمایت از بخش خصوصی ماهیت ...

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ؛ حمایت از بخش خصوصی ماهیت ...

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه نیرو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از پژوهشگاه نیرو اظهار داشت: محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است و ما باید زیر ساخت و امکانات لازم جهت حضور بخش خصوصی و پایین آوردن ریسک را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا کنیم.
وی افزود: مهمترین آورده پژوهشگاه نیرو در این قضیه بازار است و این بزرگترین آورده برای وزارت نیرو است و باید در این حوزه اتفاق بیفتد و این ماهیت توسعه پژوهشگاه نیرو است که در حال محقق شدن است.
ستاری ادامه داد: پژوهشگاه نیرو پیش از هر چیز یک پارک فناوری برای بخش خصوصی است. بنابراین باید امکانات را مهیا کنیم برای اینکه جوانان بتوانند ایده‌ها و خلاقیت خود را بروز دهند و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند و جوانان بتوانند ایده‌های خود را توسعه دهند.
ستاری تاکید کرد :برای تحقق این ایده‌ها لازم است پژوهشگاه نیرو به عنوان مرجع تخصصی پژوهش و فناوری صنعت برق، ارتباط منسجم تری با دانشگاه و دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی داشته باشد و با روی گشاده و مستمرا با این نهادها در ارتباط باشد.
گفتنی است در این دیدار، دکتر ستاری و هیات همراه از جزئیات پروژه‌های HAS (ارتقاء توان توربین گاز) و مرکز کنترل و پایش ناوگان نیروگاهی کشور (CM) و سایر دستاوردهای پژوهشگاه نیرو در مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان بازدید کردند و طی دیدار با فعالان فناور مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه نیرو در جریان فعالیت‌های مجموعه پژوهشگاه نیرو در راستای مدیریت تحقیقات صنعت برق و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفتند.

لینک اصل خبر در سایت پژوهشگاه نیرو

    منبع خبر

    پژوهشگاه نیرو

    پژوهشگاه نیرو یک دانشگاه در شهر تهران می باشد

      نظرات