قابليت واگذاري اراضي واحدهاي مسكن مهر 99 ساله به متقاضيان

قابليت واگذاري اراضي واحدهاي مسكن مهر 99 ساله به متقاضيان

قابليت واگذاري اراضي واحدهاي مسكن مهر 99 ساله به متقاضيان
معاون مسكن و بازآفريني شهري راه وشهرسازي استان اصفهان: منابع حاصل از فروش اين اراضي در همان مجموعه و جهت كمك به آماده سازي و تكميل خدمات روبنايي همچون مدرسه ، مسجد و ... هزينه مي شود.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، ايمان طاهر معاون مسكن و بازآفريني شهري اداره كل راه و شهرسازي استان در جمع اصحاب رسانه و با اعلام اين خبر گفت: ساكنين واحدهاي مسكن مهر با پرداخت سهم برآورد شده براي هر واحد خود مي توانند سند زمين واحدهاي خود را دريافت نمايند.
طاهر در اين باره بيان داشت: طبق قانون اعلام شده، اراضي مسكن مهر قابل فروش به متقاضي است و طبق نظر كانون كارشناسان رسمي دادگستري قيمتي متعادل براي اين اراضي در نظر گرفته خواهد شد كه اگر مبلغ به زير 20 ميليون تومان برسد نقدا دريافت و سند زمين به نام متقاضي انتقال داده مي شود و چنانچه بيشتر از اين مبلغ بود اجازه تقسيط وجود دارد.
وي در ادامه اظهار داشت: در استان اصفهان طبق پيش بيني و برآورد انجام شده سهم هر واحد زير 20 ميليون تومان خواهد شد ضمن آنكه منابع حاصل از فروش اين اراضي در همان مجموعه و جهت كمك به آماده سازي و تكميل خدمات روبنايي همچون مدرسه ، مسجد و ... هزينه مي شود.
معاون مسكن و بازآفريني شهري در ادامه به تحويل عمليات آماده سازي 78 سايت مسكن مهر به شهرداري ها خبر داد و گفت: خوشبختانه بحث مسكن مهر در استان اصفهان به اتمام رسيده و بحث آماده سازي 78 سايت مسكن مهر و تحويل به شهرداري ها در قبال پرداخت 11 ميليارد تومان به صورت نقدي، 15 ميليارد تومان تهاتر زمين و 6000 تن قير رايگان در سطح استان انجام شده است.
وي به اقدامات انجام شده در بافت هاي فرسوده و ناكارآمد شهري استان اشاره داشت و گفت: همه شهرهاي استان داراي طرح محدوده بافت فرسوده مصوب هستند كه خدماتي كه در اين زمينه به متقاضيان داده مي شود شامل پرداخت تسهيلات 50 تا 60 ميليون تومان با سود 9 درصد، تخفيف 50 تا 100 درصدي اخذ پروانه از شهرداري كه دولت آن را پرداخت مي كند و تخصيص بودجه هاي عمومي براي آسفالت، روشنايي و بهسازي معابر است كه اين اقدام در محله حصه اصفهان، جوي آباد خميني شهر و محله چاوشي شهرضا انجام شده است.
طاهر در پايان از شهرداري ها خواست تا با توجه به قانون اختصاص 30 درصد از اعتبارات براي بافت هاي فرسوده، خدمات عمومي را در اين بافت ها افزايش دهند تا مردم بيشتر براي ماندن در محلات رغبت داشته باشند.



لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات