آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان لرستان

آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان لرستان


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد گونه های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان با آماربرداری منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد آغاز شد.

فتحی بیرانوند اظهار داشت: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و متخصصین انجام می گیرد.


فتحی بیرانوند با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته،  امیدواریم شاهد افزایش جمعیت گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش و خرس و پلنگ در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می شوند.


فتحی بیرانوند اظهار داشت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود و نیز وضعیت زیستگاه ها نسبت به ارتقاء وضعیت موجود برنامه ریزی خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات