دومین نشست فصلی روسای اچ اس ای صنایع بزرگ استان بوشهر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت : هدف از تشکیل این جلسات فصلی و هم اندیشی  این است که در کنار هم آستین بالا بزنیم برای اینکه مفهوم نوین توسعه پایدار را بتوانیم در استان پیاده سازی کنیم .

یکی از اولویتهای کشور ما توجه به مفهوم محیط زیست است که با چالشهای فراوانی روبه رو است و برخی از این چالشها تبدیل به بحران شده و برای رفع چالشهایی چون بحران آب ، خشک شدن تالابها ، رودخانه ها  همچنین پدیده گرد و غبارو سایر مشکلات زیست محیطی  که گریبان گیر کشور ما شده هم در سازمان محیط زیست و هم در سایر ارگانها این همکاری دارد صورت میگرد که بتوانیم محیط زیست خود را حفظ کنیم .

شرکتهای پتروشیمی در منطقه به سمت استاندارد سازی حرکت کرده اند ما در قالب صنایع سبز از آنها تقدیر میکنیم و امیدوار هستیم که امسال هم در  فصل بار گذاری اطلاعات صنعت  سبز همه دوستان در  اچ اس ای تلاش و همت کنند وفعالیت  و مسایل زیست محیطی که در شرکت انجام شده ،  برای الگو سازی و تعمیم اقدامات برای صنایع دیگر برای حرکت به سمت حفظ محیط زیست انعکاس دهند.

قلی نژاد افزود : هدف از تشکیل این جلسات اشاره به آخرین قوانین و مقررات زیست محیطی داخل کشور و همچنین کنوانسیونها و قوانین بین المللی و بررسی مسائل و مشکلات طرح شده در صنعت و همکاری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکل مطرح شده و انتقال تجربیات است .

امروز نگاه در سازمان محیط زیست یک نگاه جریمه و بازدارنده برای صنایع و تولید نیست ما هم به صنعت و توسعه و هم به محیط زیستی سالم برای زیستن نیاز داریم .حفظ محیط زیست در صنعت تبدیل به صرفه جویی در هزینه ها و تامین منایع دیگر برای تولید دوباره شده است .


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات