نقشه موقعیت میله و مسیر قنات های قدیمی مناطق 1 و2 شهر قزوین در محیط GIS تهیه شد

نقشه موقعیت میله و مسیر قنات های قدیمی مناطق 1 و2 شهر قزوین در محیط GIS تهیه شد

به گزارش روابط عمومی سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین؛ حافظی گفت: با توجه به وجود 9 رشته مسیر و میله قنات متروکه و نیمه فعال در ناحیه بیرونی و شمال شهر و منطقه و امتداد آن در مناطق 1 و 2 بافت های قدیمی شهر قزوین، مجاری زیرزمینی مسیر این قنات ها با عمق های متفاوت از سطح زمین، در بخشی از شهر از زیر خیابان ها، ساختمان ها و مستحدثات شهری واقع شده اند که ممکن است در جریان توسعه شهری بخصوص در بافت قدیمی شهر، مشکلاتی را در ساخت و ساز ایجاد کرده و حادثه ساز شوند.

حافظی خاطرنشان کرد: با در اختیار داشتن این نقشه مدیریت شهری می تواند با پایدار و ایمن سازی، از حوادث مرتبط با قنوات و مجاری پنهان در زیرزمین، از جمله افکن، فرو ریختن و نشست ساختمان ها و معابر جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: افزایش ایمنی و پایدارسازی ساختمان ها، ابنیه و شریان های حیاتی بخصوص بافت های قدیمی دست نخورده از جمله اهداف اصلی مطالعات این پروژه است.

وی افزود: تعیین موقعیت میله و مسیر قنات های قدیمی قزوین در منطقه 3 شهر قزوین، در بهمن سال 95 به پایان رسیده و جزو اسناد بالادستی پروژه حاضر است.

مدیر عامل سازمان خدمات طراحی گفت: 9 رشته قنات مطرح شامل قنات آخوند، قنات های حاتم بیک و خاتونی، قنات طیفوری (کیفوری)، قنات خیابان، قنات حلال آب، قنات آقا جمالی، قنات خمارتاش، قنات میرزا رسول و قنات شاه است.

وی ادامه داد: ممکن است مشاور در جریان مطالعات پروژه حاضر به سایر رشته قنات های دیگر که از اطراف و حومه قزوین سرچشمه گرفته و در مناطق 1 و 2  وارد شهر قزوین شده اند نیز دست یابد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات